بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

باکت ایرانی هست کدام نان هست؟

نان همیشه یکی از مهم ترین اعضای سفره ایرانیان بوده است. برخی از انواع نان ایرانی مانند لواشک از ابتدا در داخل کشور تهیه می شد و همچنین برخی دیگر مانند نان بربری از کشورهای همسایه وارد ایران شدند، روش های طبخ آنها رواج یافت و ماندگار شد. از زمانی که نان را در تنورهای سفالی خانگی می پختیم تا به امروز، خیلی چیزها تغییر کرده است. به عنوان مثال، با نان ایرانی را آنلاین سفارش دهید ما همیشه می توانیم نان تازه را ساده و آسان برای همراهی غذاهای مختلف درست کنیم. بیایید با هم مرور کنیم که کدام نان ها بیشتر در سفره ایرانی پیدا می شود و کدام نان اصیل تر است.

انواع نان ایرانی; خرید نان تازه از نان های معتبر و معروف

انواع نان ایرانی آنها ترکیبات مشابهی دارند. برای پختن آنها از آرد گندم، جو و آرد سفید آنها همراه با آب، روغن، نمک و مخمر استفاده می شوند. کنجد، زیره، سیاه دانه و سبزیجات خشک را گاهی روی سطح نان می پاشند و طعم جالبی به آن می دهند. در ایران به دلیل ذائقه‌ها و عادات غذایی متفاوت، نان‌های مختلفی پخته می‌شود. شکل نان ها نیز متفاوت است. بعلاوه نان لواشتوفتون، سنگک و بربری که ستاره نانوایی های ایرانی هستند، در روستاها و شهرهای مختلف نیز نان های محلی با طعم های جذاب و دلفریب تهیه می کنند. نان مشهد آیا خورده ای کیلیچنون از مردم شمالی چه می گویید تنوع نان در نقاط مختلف ایران حرفی برای گفتن دارد. نان عنصری جذاب و مهم است که گویای فرهنگ، امکانات، ذائقه و آب و هوای هر منطقه است. اما نگاهی به نان معروف و اصیل ایرانی می اندازیم.

1. نان سنگک

سنگک یکی از اصیل ترین نان های ایرانی است. گفته می شود که تاریخ پخت آن به دوران صفویه برمی گردد. سنگک خوشمزه در فرهای پر از سنگ داغ پخته می شود. امروزه تنورهای صنعتی پدیدار شده اند اما طعم و عطر نان آنها با تنور متفاوت است. کارشناسان معتقدند که سنگ سالم ترین نان ایرانی هـ- به دستگاه گوارش آسیبی نمی رساند و پختن آن با آرد کامل برای سلامتی مفید است. اگر در آرد سبوس وجود داشته باشد، یک گزینه غذایی برای همه است، به ویژه برای افرادی که مبتلا به آن هستند دیابت E. رفاقت نان سنگک با کباب و آبگوشت که به همه دنیا توصیه می شود.

2. نان بربری

نان بربر در دوره قاجار توسط بربرها به ایران آورده شدند. در واقع این نان ریشه در سرزمین افغانستان دارد. این نان خوشمزه و تقریبا 70 سانتی متری معمولا با آرد تصفیه شده درست می شود و بافت جالبی دارد. داخل نان توخالی و نرم است و بافت رویی آن برشته و ترد است. روی این کنجد آنها را می پاشند و با پنیر سنتی و گردوی خوشمزه ایرانی به خوردن جان می دهد. البته اگر بیماری های گوارشی دارید یا رژیم لاغری در برنامه شماست. نان بربری این بهترین انتخاب شما نخواهد بود. در هر صورت طعم بی نظیر این نان رویایی است مخصوصاً وقتی که داغ و تازه باشد و با دستگاه نانوایی بربری اتوماتیک مراحل پخت آن انجام شده باشد.

با سفارش آنلاین نانیرانی می توانید لذت خوردن بربری خود را با یک لایه کره و یک قاشق مرباخوری روی آن کامل کنید. جالبه؛ اگر بنا به دلایلی بله نانوایی تو نمیروی، میتوانی نان های سنتی محصولات مختلف نان سالم تبریز را به روشی مد روز و جالب از برنامه خریداری کنید و آنها را درب منزل تحویل بگیرید.

3. نان لواش

لواشک ظریف ترین و نازک ترین انواع نان ایرانی و- این نان در تنورهای مختلف سفالی و صنعتی پخته می شود. لواش با هر غذا و خوراکی هماهنگ است. البته برای لذت بردن از غذاهای آبکی سنتی بهتر است نوع دیگری از نان را انتخاب کنید. لواش فقط در ایران مصرف نمی شود، کشورهای همسایه نیز به آن علاقه زیادی نشان می دهند. اگر به ترکیه، آذربایجان یا ارمنستان سفر کنید، اغلب این نان را همراه با غذاهای آنها خواهید دید. یکی از جذاب ترین ویژگی ها نان لواش این زمانی است که قابلمه به ته دیگ می چرخد.

4. نان تافتون

تافتون این یکی از آن نان های آسانی است که معمولاً از جوش شیرین استفاده نمی شود. اگر بخواهیم از تاریخچه حضور این نان سالم و رژیمی بگوییم به شاهنامه فردوسی می رسیم. نام نان تافتون در این اثر ارزشمند به زبان فارسی نیز اشاره شده است. اگر دقت کنید متوجه می شوید که ریشه نام این نان از کلمه تفتان گرفته شده است. تفتان نیز به معنای سوزاندن و گرم شدن از حرارت آتش است. این نان با دانه های مغذی پاشیده شده و برای مصرف با هر غذایی مناسب است. به صورت نان تافتون در کوره های زمینی به نام تافتون آذری و زنجانی تهیه می شود.

5. نان شیرمال

انواع نان ایرانی به چهار موردی که قبلاً اشاره کردیم محدود نمی شود. نان های سنتی و غذاهای محلی از نقاط مختلف ایران سفره های اقوام و اقوام هر نقطه از این سرزمین را تزئین می کند. مثلا، نان شیرمال در نقاط مختلف ایران بسیار پخته می شود. وصف کیفیت این نان از نام آن مشخص است. در ترکیب آن به جای آب از شیر استفاده می کنند. طعم لذیذ آن به دلیل وجود هل، زعفران و گلاب است. البته صفحه نمایش انواع مختلفی دارد، اما اساس اصلی آنها از مواد مشابه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نمونه نان شیرمال در کشورهای دیگر مانند پاکستان، هند و مغولستان نیز پرطرفدار و پرمصرف است.

نان های شیک

با تغییر سبک زندگی و توسعه ارتباطات، نان های دیگری از ملل مختلف وارد سفره های ایرانی شد. امروزه دیگر انواع نان در بین ایرانیان به وفور مصرف می شود. نان های شیک به شکل نان فرانسوی، نان تستنان های رژیمی حجیم و … طرفداران زیادی دارد.

نان باگت با این بافت لذیذ نماد فرانسه است. نمادی که در کشورهای مختلف سفر کرده و افسانه های مختلفی در مورد آن نقل شده است. مثلا درست کردن نان با این تصویر از دستورات ناپلئون است. به دستور او نان را از راه دور پختند تا سربازان به راحتی آن را در میان وسایل خود قرار دهند و به جبهه های جنگ بروند. برخی نان باگت را نان آزادی و برابری می دانند. چرا؟ زیرا امکان مصرف آن برای فقیر و غنی وجود داشت.

انواع دیگر باگت پسندیدن نان رژیمی با آرد غلات کامل یا در قالب پخته می شود نان تست همچنین برای طرفداران زندگی سالم مناسب و محبوب است. این روزها دسترسی به همه اینها با خرید آنلاین نان راحت تر از همیشه به نظر می رسد.

سرانجام

نان سنگک و آبگوشت با آن کباب ناب ایرانی بخورد یا با سرشیر و عسل همراه شود. نان بربری در ایران هم مورد پسند مهمانان خارجی است. چه برسه به ایرانی ها که نانشون همیشه جزء غذایشون بوده. نان لواش و تافتون و ترکیب بی نظیر آن با انواع غذاها نیز ارزشمند است. با تغییر سبک زندگی، مصرف نان های لذیذ بیش از گذشته پررنگ شده است. همه اینها را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد. جالب نیست؟ نان های متنوع و رنگارنگ را با روش های جدید سر سفره بیاورید. شما چی فکر منان یکی از پای ثابت های هست. اما خانواده های ایرانی نمی دانند از کدام نوع نان برای چه وعده های غذایی استفاده کنند. پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید و با نان بیشتر آشنا شوید.

نان یکی از پای ثابت سفره های ایرانی هست. اما خانواده های ایرانی نمی دانند از کدام نوع نان برای چه وعده های غذایی استفاده کنند. نان همیشه یکی از مهم‌ترین اعضای سفره ایرانی بوده است. بعضی از انواع نان ایرانی مانند لواش از همان ابتدا در کشور پخته می‌شدند و برخی دیگر مانند نان بربری از کشورهای همسایه وارد ایران شده‌اند، شیوه طبخ‌شان رایج شده و ماندگاری پیدا کرده‌اند. از روزهایی که در تنورهای گِلی خانگی نان می‌پختیم تا این روزها خیلی چیزها عوض شده است. برای مثال، با خرید نان ایرانی بصورت آنلاین می‌توانیم همیشه نان تازه را ساده و راحت همنشین غذاهای کنیم. بیایید باهم مرور کنیم که کدام نان‌ها را سر سفره ایرانی‌ها بیشتر می‌بینیم و اصالت بیشتری دارند.

دکمه بازگشت به بالا