استان ها

خوشنویسی ریشه ایرانی – اسلامی دارد/ برگزاری روزانه ۲۵ رویداد هنری در گیلان

تیتر اول/ گیلان مدیرکل حوزه رهبری گیلان، هنر خوشنویسی را دارای ریشه های قوی ایرانی – اسلامی دانست و گفت: هنر در دسترس ترین، معنادارترین و مؤثرترین ابزار برای انتقال ارزش های ایرانی، اسلامی و انسانی است و هنرمندان مجهز به این ابزار .

رضا ثقاتی در همایش «مشق آیه» در لاهیجان، با اشاره به برگزاری سلسله همایش های «آیه ممارست» با حضور خوشنویسان و زرگران استانی گفت: سه شهرستان لاهیجان، رضوانشهر و بندرانزلی هستند. میزبان این همایش ها هستند.

وی با بیان اینکه گیلان فقط کتاب مقدس نیست، گفت: در نظر داریم سیاست تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی و هنری و برنامه های خروج از کتاب مقدس را دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگ و مدیریت اسلامی گیلان با اشاره به حضور چشمگیر هنرمندان در شهرستان ها گفت: باید از استعدادها و فرصت های مختلف هنری خود برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان ها برای رسیدگی و رفع چالش ها از نزدیک استفاده کنیم. برای آنها..

ثقاتی با اشاره به تقویت رویدادهای هنری در استان گیلان پس از دو سال شکست کرونا، گفت: در حال حاضر روزانه شاهد بیش از 25 رویداد هنری در گیلان هستیم و این روند در سال 1401 با قدرت فراوان دنبال خواهد شد.

وی از ادارات فرهنگ و مدیریت اسلامی شهرستان خواست تا فرصت های مردم را غنیمت بشمارند و با هنرمندان همکاری کنند و بیان داشت: سیاست های احیا و تقویت انجمن های هنری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیرکل حوزه رهبری گیلان با یادآوری استعداد، ذوق، تلاش و پویایی هنرمندان، یادآور شد: انجمن خوشنویسان گیلان جایگاه ویژه ای دارد و لاهیجان مهد خوشنویسی است.

وی با بیان اینکه خوشنویسی ریشه قوی ایرانی-اسلامی دارد، گفت: هنر در دسترس ترین، معنادارترین و مؤثرترین ابزار برای انتقال ارزش های ایرانی، اسلامی و انسانی است و هنرمندان به این ابزار مجهز هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا