سلامت و تندرستی

خطر افزایش فوتی‌های کرونا طی ۲ هفته آتی/تا واکسیناسیون عمومی، پروتکل‌ها را رعایت کنید

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد مبارزه با فساد اداری کرونا با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی کرونا ، همچنین حضور در تجمعات را نوعی تبریک در صورت خطر بیماری دانست و گفت:

مصاحبه با تیتر اول دکتر مسعود مردانی وی در مورد وضعیت فعلی بیماری عروق کرونا ویروس قلب گفت: متاسفانه حدود 2 هفته پیش شاهد روند رو به افزایش این بیماری بوده ایم ، زیرا موارد سرپایی افزایش یافته و تظاهرات آن افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان است. بخشهایی که برای آنها آماده می شدیم باید به میزان محدودی بازگشایی شوند. اگر این روند ادامه یابد ، مطمئناً طی دو هفته آینده تعداد مرگ و میرها در تاج افزایش خواهد یافت.

وی در مورد احتمال بروز موج چهارم بیماری در کشور گفت: موج چهارم ممکن است اتفاق بیفتد اما نمی توان به طور قطعی در مورد آن صحبت کرد. همه اینها به رفتار افراد ، رعایت پروتکل های بهداشتی ، پرهیز از سفر و … بستگی دارد. خوشبختانه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و ایجاد محدودیت در ترافیک بین شهری اتفاق ویژه ای است ، خصوصاً در آخر این هفته. بهتر است اگر همین محدودیت را در شهرهای جنوبی نیز اعمال کنیم ، وقتی تعداد ورود به این شهرها در یک روز می تواند بسیار زیاد باشد ، می تواند این منطقه را به محل تجمع برای افزایش بروز بیماری ها تبدیل کند. به نظر می رسد جلوگیری از بیماری های موج چهارم برای وزارت بهداشت در اولویت است.

وی با اشاره به آغاز روند واکسیناسیون تاجگذاری در کشور گفت: خوشبختانه واکسیناسیون باید با گروه های پرخطر و کادر پزشکی آغاز شود اما در حال حاضر این امر در سطح جامعه امکان پذیر نیست. بنابراین ، برای افزایش پوشش واکسیناسیون در جامعه ، باید سعی کنیم پروتکل های بهداشتی را دنبال کنیم و از حضور در اجتماعات پرهیز کنیم.

در مورد کنسرت ، خنده و … در کیش و کشم ، یک متخصص بیماری های عفونی گفت: “مردم باید بدانند که رفتن به این جوامع همان خطر ویروس کرونو است و ما نباید خود خطر را بپذیریم.” تعطیلات ، شب سال نو ، هوای گرم تر ، و غیره مردم می توانند به جای حضور در این جوامع از طبیعت لذت ببرند. درست است که مردم از بی خانمانی امسال خسته شده اند ، اما وقتی روزانه تعداد زیادی از مردم در کشوری مانند ایالات متحده و انگلستان جان خود را از دست می دهند ، این می تواند با زیرساخت های بهداشتی ضعیف تری برای ما اتفاق بیفتد ، بنابراین اصرار بر سلامتی باید اولویت اولویت باشد.

وی افزود: در مورد جشنواره فیلم فجر ، من به سینماها نمی روم ، اما می توان سیاستی را که در واقع این جشنواره ها برگزار می شود ، پذیرفت و یا حتی در مورد نحوه تماشای رایگان فیلم ها از خانه به فیلم ها فکر کرد. این می تواند یک جشن برای مردم باشد. “در زمانی رخ می دهد که اکثر مردم با بیماری عروق کرونا ویروس قلب دست و پنجه نرم می کنند. البته ، من نمی دانم که چقدر می تواند به سازندگان پاداش مالی دهد ، اما اگر دولت به این موضوع یارانه هم بدهد ، بهتر است بعد از بازدید از این جوامع ، تخت بیمارستان را پر کنیم.

این مردان در مورد علائم و شرایط بیمارانی که در روزهای اخیر در بیمارستان بستری شده اند ، گفتند: “بیماران عمدتا مانند قبل هستند ، اما نکته مهم افزایش بیماری خانوادگی است ؛ این زمانی است که یک نفر در خانواده آلوده می شود ، دیگران آلوده شده است. نشان داده شده است که ویروس کرونا شدت علائم را در برخی افراد نسبت به تاج طبیعی افزایش می دهد ، در حالی که گزارش شده است که میزان انتقال و مرگ بالاتر از تاج طبیعی است.

وی همچنین تأکید کرد: به کسانی که آخر هفته یا در تعطیلات در نوروز مسافر خارج از کشور خواهند بود توصیه می کنیم قرنطینه خود را جدی بگیرند و تحت هیچ شرایطی تا دو هفته پس از ورود به کشور در جلسات شرکت نکنند. و نمونه ها ، در غیر این صورت افزایش جهش های ویروسی غیر منتظره نیست.

یکی از اعضای کمیته علمی تاجگذاری برای پیشگیری از فساد عروق کرونا ویروس در مورد زمان مناسب مراجعه بیماران به پزشک و بیمارستان گفت: 85٪ بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب بدون علامت هستند یا علائم خفیفی دارند که نیازی به وجود ندارد ملاقات کرد. در بیمارستان ، اما بیمار علائم بیشتری دارد اگر تب بیش از 3 روز طول کشید ، او تنگی نفس داشت ، سرفه غیرقابل کنترل شد و با حداقل فعالیت روزانه احساس تنگی نفس کرد. او نباید در خانه بماند و بلافاصله به پزشک مراجعه کند. بسیاری از افراد در هفته اول بیماری اسکن توموگرافی ریه انجام می دهند و می گویند که این نتیجه خوبی است و در محل کار یا جلسات کار ظاهر می شود ، که درست نیست. پس از علائم کمتر یا تماس با بیمار عروق کرونا ویروس دیگر ، بهتر است حداقل دو هفته در محل کار نباشید و شرایط قرنطینه را رعایت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا