جامعه

بازنگری پروتکلهای بهداشتی مشاغل در ماه‌های آینده/میانگین رعایت پروتکل ها هفته گذشته ۴۱ درصد بود

معاون فنی مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت گفت: با توجه به تسریع روند واکسیناسیون و افزایش پوشش آن در کشور ، تلاش ما این است که پروتکل های بهداشتی را پس از واکسیناسیون مشاغل و گروه های آسیب پذیر بررسی کنیم. ”

به گزارش تیتر اول ، مهندس محسن فرهادی اظهار داشت: آثار حساسی که خدمات ارائه می دهند و محدود بودند و برخی از آنها مانند زنجیره های فروشگاه و مجتمع های تجاری جزء اولین کارگروه بودند و برای محدودیت برخی آثار ترافیک زیادی داشتند. “ما برخی از آنها را اعمال خواهیم کرد ، اما با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در کشور ، این پروتکل ها در ماه های آینده تغییر کرده و بر اساس قرنطینه هوشمند اجرا می شود.

وی افزود: وضعیت پایبندی به پروتکل های بهداشتی در کشور هنوز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و به طور متوسط ​​پایبندی به این پروتکل ها در کشور در هفته گذشته حدود 41 درصد بود که نگران کننده است. به گفته وزیر بهداشت و مباحث مطرح شده در مقر ملی کرونا ، پروتکل ها و محدودیت ها هوشمندتر می شوند ، البته ما مدتی زمان داریم تا آنها عاقل شوند ، زیرا باید پوشش واکسیناسیون بیشتر باشد. اگر پوشش واکسیناسیون به بیش از 70 reaches برسد ، ما پروتکل ها را به ارائه دهندگان و دریافت کنندگان پیوند می دهیم که دو بار واکسن دریافت کرده اند و نسبتاً ایمن هستند.

معاون فنی مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت یادآور شد: اطلاعات افرادی که دوبار واکسن خود را تزریق کرده اند و از وزارت بهداشت در دسترس است باید به سیستم صنفی و مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای متصل باشد ، وزارت بهداشت و تلفن های همراه همه مردم را مشاهده کنید. به عنوان مثال ، فردی که واکسینه نشده است نمی تواند به راحتی وارد سینما شود و فیلم تماشا کند ، بنابراین فرد باید دوبار واکسن کرونا تزریق کند و هنگام خرید بلیط از سیستم ها سوال کند.

مهندس فرهادی ادامه داد: همکاران ما در حال بررسی پروتکل های بهداشتی در همه حرفه ها و گروه ها هستند. به عنوان مثال ، در مورد راهروهای سرپوشیده ، همکاران ما مساحت و میزان تهویه مطبوع را محاسبه می کنند تا مشخص شود که فرد به چه مقدار زمان برای خرید در راهرو نیاز دارد. یا حضور افراد در داخل خانه ، حتی اگر دریافت کنند چند واکسن کرونا باید تزریق شود و چند تزریق باید در یک گذر انجام شود؟ هدف ما از تغییر پروتکل ها این است که افرادی را که واکسن کرونری دریافت نکرده اند از استفاده از خدمات منع کنیم ، و در عوض افرادی که پروتکل ها را دنبال کرده و کروناویروس را دو بار تزریق کرده اند ، مشوق های ویژه ای دریافت می کنند.

وی گفت: “هدف کلی ما این است که سعی کنیم سلامت را با معیشت انسان و اقتصاد مرتبط کنیم تا به معیشت افرادی که از پروتکل های بهداشتی پیروی می کنند آسیب نرساند.” در حال حاضر ، تعداد کمی ممکن است پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و این امر باعث اختلال در کار و معیشت همه می شود. از نظر کارشناس ، این روش پیچیده و اجرای آن عملی و امکان پذیر است ، اما پیش شرط اصلی آن افزایش پوشش واکسیناسیون در گروه های مختلف است تا سلامت گروه های شغلی با اقتصاد آنها مرتبط شود.

به گزارش وبدا ، معاون فنی مرکز محیط زیست و بهداشت کار وزارت بهداشت یادآور شد: متأسفانه میزان استفاده از ماسک در کشور به کمتر از 50 درصد رسیده است ، اگرچه برخی استانها در موقعیت مطلوبی قرار دارند. ٪ اما در برخی مناطق تهران وضعیت استفاده از ماسک بسیار خوب و در برخی مناطق نامناسب است و در برخی از مراکز خدماتی مانند رستوران های سرپوشیده بسیار نامناسب است. متأسفانه تهویه نامناسب در برخی رستوران ها عامل انتقال است. یکی از شرایطی که باعث انتقال سریع ویروس دلتا می شود تهویه نامناسب و نبود هوای تازه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا