جامعه

خطرات قرار دادن ماسک زیر چانه

استفاده از ماسک یکی از مهمترین راههای جلوگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب است ، اما گاهی اوقات شاهد هستیم که افراد هنگام غذا خوردن ، آشامیدن یا صحبت کردن ، ماسک را زیر چانه خود قرار می دهند. اگرچه این عملیات نادرست است.

به گزارش تیتر اول ، ‌ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) با انتشار ویدئویی به مردم هشدار داد که ماسک را زیر چانه یا پیشانی خود قرار ندهند ، زیرا این امر علاوه بر جلوگیری از انتشار ویروس ، برای فرد مصرف کننده نیز خطرناک است.

گاهی اوقات افراد هنگام خوردن یا آشامیدن نیاز به ماسک زدن دارند ، به خصوص اگر در هوای گرم یا ورزش باید تازه شوند. لازم به ذکر است که هدف اصلی شما از پوشیدن ماسک این است که اگر احتمال دارد ناقل بدون علامت باشید ، از انتشار ویروس به دیگران جلوگیری کنید. بر این اساس ، لمس ماسک ، به عنوان مثال برای حرکت دادن آن ، می تواند ماسک را آلوده کند یا دست شما را آلوده کند.

با این حال ، سطح پوست صورت می تواند به طور بالقوه آلوده شود و تماس ماسک با چانه یا پیشانی می تواند ماسک را آلوده کند. بنابراین ، برای از بین بردن ماسک ، ابتدا دستان خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول ها یا ژل الکل ضد عفونی کنید. سپس ماسک را از بند جدا کرده و مطمئن شوید دست شما به سطح ماسک نمی رسد. سپس ماسک را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

طبق سیستم آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی ، قبل از استفاده مجدد از ماسک ، دوباره دست خود را تمیز کرده و سپس بخشی از آن را برداشته و بر روی آن قرار دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا