استان ها

خرید 70 دستگاه ادوات کشاورزی در لرستان /۲۰۰تامیت اعتبار میلیارد تومانی خرید ادوات در طرح جهش تولید

به گزارش تیتر اول لرستان، سید عماد شاهرخی در تشریح جزئیات این خبر گفت: امروز نیازمند ارتقای کیفی دانش و مهارت خود در بخش کشاورزی و تبدیل بخش کشاورزی معیشتی به یک بخش اقتصادی پایدار هستیم.

وی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حافظی امام جماعت در و چگنی و فرماندار این شهرستان به تشریح مشکلات کشاورزی این منطقه از نظر تولید و توسعه پرداخت و گفت: در و چگنی از فرصت های خوبی در بخش کشاورزی و ما نیاز به ارائه برنامه ها و تلاش های مستمر برای این منطقه در معرض تولید و توسعه اقتصادی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه افزود: امروز به کمک این ابزارها طرح جهش تولید با همکاری ستاد فرمان امام (رضی الله عنه) دراستان در حال اجراست و به دنبال آن هستیم. تا درجه مکانیزاسیون را افزایش دهیم تا شاهد افزایش متوسط ​​تولید باشیم.

وی تصریح کرد: در طرح جهش تولید از 1400 اعتبار، 200 میلیارد تومان برای خرید ابزار اختصاص داده ایم و تا امروز 70 دستگاه به ارزش حدود 70 میلیارد تومان خریداری شده و از این تعداد سرمایه گذاری کرده ایم. کشاورزان این شهرک 5 دستگاه در اختیار دارند.

سید عماد شاهرخی در ادامه گفت: خوشبختانه در بررسی هایی که در طرح 5 ساله جهش تولید در مناطق دیم انجام دادیم، در برداشت امسال به طور متوسط ​​2500 کیلوگرم برداشت کردیم که 20 درصد بیشتر از میانگین سالانه است. مزارع مشمول این طرح هستند و امیدوارم با گذشت سالها آینده ابزار ما بیشتر شود و کشاورزان به توصیه رانندگان ما عمل کنند تا شاهد افزایش تولید در مزارع باشیم.

دکمه بازگشت به بالا