عمومی

تولید نیمی از محصول سیب لرستان در بروجرد/ کمبود ظرفیت سردخانه‌ای – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: سیب بروجرد محصولی با کیفیت است که در سالهای اخیر به عنوان مارک داخلی و خارجی شناخته شده است ، محصولی که امروزه خوشحال نیست و بدون بازار خاصی باقی می ماند و در این بین به استثنای باغبانان و تولیدکنندگان ضرری نمی بینند.

هر ساله فصل برداشت سیب بروجرد از اوایل پاییز آغاز می شود ، اما به دلیل نبود بازار هدف ، صنعت فرآوری و محصولات برودتی ، این محصول در دست باغبانان باقی می ماند.

68000 تن سیب از باغات لرستان برداشت می شود

کمبود بازار هدف ، نبود صنعت تحول ، عدم ذخیره سازی و ظرفیت تبرید ، عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان و … مواردی است که انتظار می رود شاخص ها توجه بیشتری به حل مشکلات تولیدکنندگان در تمام زمینه های کشاورزی و باغداری داشته باشید.

جهاد کشاورزی لرستان ، مدیر باغبانی سازمان کشاورزی گفت: امسال 68 هزار تن سیب از باغات لرستان برداشت می شود.

جهاد کشاورزی لرستان ، مدیر باغبانی سازمان کشاورزی ادامه داد: در استان لرستان 8.7 دهم باغ و 22.3 دهم باغ متعلق به سیب است و لرستان از نظر سطح زیر کشت 16 و از نظر تولید 14 در کشور است.

نیمی از محصول سیب لرستان در بروجرد تولید می شود

احمدوندی ، ادامه داد: با توجه به آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز بروجرد پیش بینی می شود امسال بیش از 35000 تن سیب ، بیش از نیمی از سیب تولیدی استان لرستان در باغات بروجرد برداشت شود.

وی درآمد 60 تا 200 میلیون گوجه فرنگی از هر هکتار باغ سیب را اعلام کرد و افزود: متوسط ​​عملکرد سیب در هکتار 17 تن است در حالی که در باغات بروجرد 25 هکتار سیب برداشت می شود.

جهاد کشاورزی لرستان ، مدیر باغبانی سازمان کشاورزی ، به باغداران توصیه کرد که به نکات فنی باغداری به ویژه تغذیه باغ ، کنترل آفات و علف های هرز کف باغ و توصیه و گسترش کارشناسان باغبانی برای افزایش باغبانی خوب و پایدار توجه کنند.

بروجرد 27000 تن سیب پاییزی تولید می کند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد همچنین با اعلام اینکه شهرستان بروجرد به عنوان مرکز تولید سیب در استان شناخته می شود ، گفت: مساحت باغ سیب شهرستان بروجرد 1850 هکتار است.

نباتی گفت: از این میزان هزار و 150 هکتار باغ پاییزه و 700 هکتار سیب بهاره است.

وی اظهار داشت: حدود 35000 تن سیب از این سطح تولید می شود كه شامل 27000 تن سیب پاییزی و 8000 تن سیب بهاری است.

نیاز به ایجاد صنایع برودتی و دگرگونی

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه متوسط ​​عملکرد ارقام پاییزه 25 تن و انواع بهاره 14 تن در هکتار است ، گفت: طبق دانش بومی کشاورزان منطقه تا 140 تن در هکتار برداشت شده است. ” هست.

عزت الله نباتی گفت: با توجه به استعداد شهرستان بروجرد در تولید سیب ، افزایش ظرفیت و تعداد فریزر برای ذخیره سیب و همچنین راه اندازی صنعت تحول و اضافی ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: در همین راستا ، رهبری جهاد کشاورزی در بروجرد آمادگی خود را برای همکاری با ما ، سرمایه گذاران در این بخش اعلام می کند.

براساس این گزارش ، ظرفیت فریزر شهر بروجرد در حدود 9000 تن است ، در حالی که این شهرستان 10 هزار تن محصول سیب مازاد تولید می كند ، كه باید یا به سایر استانها و خارج از کشور صادر شود ، یا برنامه طراحی شده ایجاد ظرفیت تبرید در این شهر ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا