عمومی

حمایت از پوشاک عفیفانه وظیفه شورای فرهنگ عمومی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه حمایت از گسترش پوشاک عفیفانه وظیفه این نهاد است گفت: زیست عفیفانه به علت مهجورشدن فرهنگ و سنت‌ها و زیبایی‌های ایرانی اسلامی زیر چرخ دنده نوسازی و مدرنیته ناقص، به خطر افتاده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مجید امامی درجمع طراحان مُد و لباس در جیرفت با بیان اینکه حمایت از توسعه پوشاک عفیفانه ایران اسلامی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است گفت: آثار همه اقوام و طوایف و شهرستان‌ها و حتی مذاهب ایران همه دارای ویژگی پوشاک عفیفانه است.

مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس با اشاره به اینکه مانتو هم می‌تواند وقار و تاریخ زن ایرانی را نمایندگی کند و پوشش عفیفانه‌ای است افزود: توسعه دسترسی به پوشاک حجاب ضروری است و این شامل پوشاکی هم می‌شود که به تازگی به پوشاک ایرانی اضافه شده باشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ نوع رودوزی پارچه در ایران برای لباس داریم که نشان می‌دهد ایرانی در این مستوری و حجاب به شدت تنوع گرا و زیبایی طلب بوده و درعین حال ارزش‌های محوری حیا، حجاب و آراستگی را حفظ کرده است.

امامی ادامه داد: بر این اساس ظرفیت‌های استانی و ملی باید احیا شود و جشنواره مد و لباس فجر برای این موضوع بازنگری شده است.

وی اضافه کرد: نخستین بار در جشنواره فجر «مود بُرد» داریم، به این معنا که بتوان محتوا و فلسفه ذهنی تاریخ مدنظر را به زبان هنر بیان کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: باید به فکر روزآمدسازی بر اساس ارزش‌ها بود بنابراین کسی که ریشه و تاریخ دارد نباید از نوآوری بترسد.

 

دکمه بازگشت به بالا