استان ها

حل مشکل ورودی روستای شورکند در گیرودار احداث تقاطع یا تصمیم جدید

پسران سینا آفاساریا – ممکن است ورودی روستای اورکاندا در نگاه اول تنها ورودی روستایی با 150 خانواده با بیش از 480 نفر سکنه باشد ، اما این جاده راهی به بیش از 20 روستای دیگر است.

با این وجود ، دو راه برای رفتن یک شهروند به روستای سورکاندا و 20 روستای دیگر در ارومیه وجود دارد ، یا در امتداد یک زیرگذر مشکل ساز که فقط با یک چیز به دریاچه ای کوچک تبدیل می شود ، یا در دایره ای که حدود 2 تا 3 کیلومتر بالاتر از سورکاندا باشد ، و در این حالت نیز بسیاری از حوادث به دلیل ماهیت غیراصولی آن در آنجا رخ می دهد.

تصمیم برای تکمیل تقاطع ها باید نهایی شود

ناصر بصیری ، مدیر پروژه راه در شمال غرب کشور گفت: “ما هنوز در مورد اینکه آیا بزرگراه ارومیه به تبریز یا اتمام قسمت اول پروژه” از ارومیه تا پل موقت “است نتیجه نهایی نگرفته ایم و تصمیم نهایی تا پایان سال جاری اتخاذ خواهد شد. .
وی افزود: به دنبال تدوین موضوع و در صورت تصمیم گیری در این مسیر برای یک بزرگراه ، جاده های باریکی ، پل ها و تقاطع ها نیز معرفی می شوند و در این راستا این بخش عوارض عابران را نیز دریافت می کند.

ما در حال نظارت بر شرکت راه سازی برای ساخت تقاطع هستیم

ارسلان شکری ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: “با توجه به ورودی روستای شورکاندا در ارومیه ، مدت هاست که به این موضوع پرداخته شده است.
وی گفت ورودی فعلی روستای اورکاندا کوتاه مدت است اما یک دوربرگردان حدود 2 کیلومتر بالاتر معرفی شده است.
وی همچنین از مشکلات احتمالی در راه ارومیه خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در مورد طغیان همزمان ورودی مسیر تبریز نیز گفت: به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی این امکان وجود ندارد.
شکری افزود: برای تکمیل ساخت مسیرهای بزرگراه ها و تقاطع ها ، این موضوع را تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهیم داد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیز مهم است.

من بیش از 11 سال است که این موضوع را دنبال می کنم

مرای عظیمی دهجار شورکند با اشاره به اینکه وی 11 سال قبل و بعد از انتخاب به دهخارا موضوع را پیگیری کرده بود ، گفت: “مدتهاست که به دنبال راه حلی برای مشکل این ملت هستم و بارها با بسیاری از مقامات یا شوراهای شهر ملاقات داشته ام. همچنین با مرکز ارومیه دیدار کردم. اعضای شورای منطقه و شهر برای حل مشکلات سورکنده.
وی اظهار داشت: در این جلسات پیشنهاد اصلاح یا بستن كامل معبر زیرزمینی و ایجاد یك دوربرگردان در حوالی روستا برای حل مشكل و رفع مشكلات اهالی روستا شدیم. بوده است.
دهیار شورکند افزود: متأسفانه طی 11 سالی که به عنوان دهیار شورکند کار می کردم ، نتوانستیم مسئولان را برای حل کامل مسئله ترغیب کنیم و متأسفانه پاسخ آنها به ما کمبود جاده و شهرت آن بوده است.
عظیمی افزود: یکی دیگر از آخرین تلاش های ما این است که از یک نماینده پارلمان بخواهیم از ورودی شورکاندا بازدید کند و کار را برای سرعت بخشیدن به ساخت پل ورودی که برای اواخر این هفته برنامه ریزی شده ادامه دهد.

اورکاندا روستایی در قسمت مرکزی ارومیه است که بیش از 150 خانواده و تقریباً 500 نفر در آن زندگی می کنند.
این روستا همچنین دارای کارگاه های فنی و باغ هایی است که ده ها فعالیت اقتصادی را در فصول مختلف ترتیب می دهد.

48

دکمه بازگشت به بالا