استان ها

حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر چه تغییراتی داشته است؟

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ بخش توسعه و مدیریت منابع یکی از مهمترین ارکان هر سازمانی از نظر مسئولیت های آن است و مسئولیت ایجاد یک سیستم امور اداری و اجرای قوانین و مقررات دقیق اداری و مالی را بر عهده دارد. تمرکز بر کارکنان ، از جمله استخدام ، ارتقا ، سیاست های رفاهی ، جمع آوری درآمد و نظارت بر شرکت های وابسته ، عمدتا با تأمین نیازهای خدماتی و پشتیبانی از دانشگاه ها ، و همچنین ارائه سیاست های مناسب برای نیروی کار مورد تأیید و سایر معیارها در این زمینه. آماده.

این معاونت در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تأمین و بهبود تسهیلات لازم جهت حرکت ارکان دانشگاه در راستای استراتژی ها و مأموریت های اصلی خود ، به عنوان پشتیبان کلیه حوزه های دانشگاه عمل می کند. این معاون وظیفه هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای تابعه و ارائه دستورالعمل های لازم را در مواردی که این امر برای تعیین سیاست اجرایی در امور اداری و مالی ضروری است ، بر عهده دارد.

ساختار گسترده مالی دانشگاه آزاد اسلامی و نیاز واحدهای دانشگاهی به ایجاد امکانات آموزشی نقش این معاونت را در دانشگاه نسبت به سایر واحدهای آموزشی دولتی برجسته کرده است. دپارتمان امور اداری و مالی همواره به دنبال ایجاد محیطی مناسب برای اهداف آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی بوده و با تأمین اعتبار برای نیازهای مالی ، رفاه اساتید سهم بسزایی در رشد و رفاه واحدهای دانشگاهی داشته است. ، کارکنان و دانشجویان

یک مسئله مهم وضعیت کارکنان و معلمان و مدیریت امور آنها مانند حقوق و دستمزد و غیره است. دانشگاه آزاد اسلامی اخیراً از کار برکنار شده است و برخی مواردی را در فضای مجازی مطرح کرده اند ، در حالی که محمدمهدی فدکار ، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین اظهار نظر خود به دانشگاهیان در استان های مختلف ، از جمله همه بازنشستگان و باج های دانشگاه توسط در پایان این سال ، تحت مقررات ، تمرکززدایی و تفویض اختیار به استانها ، کارکنان بیمه و کارکنان آموزشی ، ارائه خدمات مناسب و جدید برای کارکنان ، اصلاح قوانین حقوق و غیره مورد بحث قرار گرفته است.

خبرنگار آنا برای بررسی برخی از مطالب منتشر شده در فضای مجازی ، با چند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز استان در مورد وضعیت دستمزد و وضعیت واحدهای آسیب دیده در دو سال گذشته و دوره جدید صحبت کرده است.

مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در یک چشم انداز 5 ساله حل خواهد شد

دکتر اسحق رسولی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل معتقد است با کار بر روی واحد های فناوری ، دانش و تجارت در یک چشم انداز 5 ساله ، مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی حل می شود.

آنایی اسحق رسولی در مصاحبه ای شرح کار دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل در پرداختن به موضوع حقوق و مزایای واحدهای دانشگاهی (کارکنان ، اساتید و …) را بیان کرد و گفت: “در استان اردبیل در برخی واحدها با ضرر مواجه بودیم ، مانند سایر مراکز استانها.

وی ادامه می دهد: با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر دولت جدید توانسته ایم این وضعیت را تا حدودی برطرف کنیم و اقدامات خوبی نسبت به دو سال قبل برداشته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل می افزاید: با حمایتی که در این مدت ارائه شده ، ما توانسته ایم حقوق پرداخت کنیم و تاکنون مشکلی نداشته ایم. با این وجود ، در مورد برخی شرایط ، مانند هزینه های تحصیل ، سعی می کنیم پرداخت این شرایط را با سازمان مرکزی هماهنگ کنیم.

رسولی اقدامات انجام شده در واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی را یادآوری می کند و خاطرنشان می کند: مدیریت هزینه ها ، پس انداز ، جلوگیری از هزینه های بی مورد و افزایش بهره وری ساده ترین اقداماتی است که روسای دانشگاه آزاد در استان ها مشاهده و به دست آورده اند.

این مقام رسمی خاطر نشان می کند: با وجود محدودیت های موجود و خلا loهای قانونی. در زمینه درآمد غیر شهروندان ، فعالیت های مداوم در حال انجام است که در میان مدت تأثیر دارد. من معتقدم که فعالیت های واحدهای فناوری ، فعالیت های دانش بنیان و تجاری که در بخشهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود ، ظرف 5 سال مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی را برطرف می کند.

تقاضای 45 میلیارد تومانی از استان گلستان مشخص نیست

سید علی طاهری

آنا ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: با توجه به افزایش اندک شهریه ها در گذشته ، توانایی واحدها در پرداخت به موقع حقوق و پرداخت حق الزحمه اساتید مناسب تر است.

حجت الاسلام سید علی طاهری می افزاید: تلفات واحدها به دلیل افزایش آموزش در حال بهبود است. البته به نظر می رسد تجدیدنظر در قسمت 12٪ سازمان مرکزی که به توسعه و تکمیل کارهای عمرانی در استانها با پروژه های نیمه تمام اختصاص داده شده ، ضروری است.

وی می افزاید: در دوره مدیریت جدید اقدامات مناسبی برای افزایش حق مسئولیت انجام شده است؛ با این وجود اقدامات مناسب تری برای افزایش حقوق کارمندان و معلمان مورد نیاز است.

این مسئول خاطرنشان می کند: در استان گلستان ، واحد مینودشت یکی از زیان آورترین واحدها بود که با ادغام در واحد گنبدکاووس این مشکل برطرف شد و کارکنان اضافی برای رفع کمبود کارکنان در واحد گنبدکاووس منتقل شدند. این واحد دانشگاهی .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان می گوید: در دو سال اخیر مدیریت دانشگاه ، بدهی حدود 20 میلیارد واحدی استان گلستان ، تومان ، به بانک ملی با هدایت رئیس جمهور حل و فصل شده است. سازمان مرکزی و تلاش همکاران؛ اما هنوز تقاضای 45 میلیارد گوجه فرنگی از واحدهای استانی گلستان از صندوق شهدا مشخص نیست.

به گفته طاهری ، بخشنامه بازنشستگی و بازخرید و کاهش 140 کارمند و معلم در استان گلستان موجب چابکی بیشتر واحدهای دانشگاهی شده است.

ما این را مدیون اساتید ، اعضای هیئت علمی و کارکنان هستیم

ناصر حمیدی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در مصاحبه با آنا گفت: “از زمانی که در این دانشگاه کار کردم درآمد من به خودکفایی رسیده است و تحت این شرایط کلیه حقوق و مزایا را به کارمندان و اساتید پرداخت کرده ام ، حتی قبل از آغاز ماه آینده “هیچ مشکلی وجود نداشته است.

ناصر حمیدی می افزاید: “متأسفانه عروق بیماری کرونا بر درآمد دانشگاه تأثیر گذاشته است و ما باید با مردم زندگی کنیم ؛ از آنجا که شرکت ها با مشکلی روبرو هستند و صاحبان مشاغل ، دانشجویان یا والدین دانشجویان در پرداخت شهریه مشکل دارند.

وی گفت: “این به ما اجازه نمی داد درآمدی را كه انتظار داشتیم تحقق بخشیم.” اما ما از معدود دانشگاه هایی هستیم که تمام بدهی های خود را به اعضای هیئت علمی ، اعضای هیئت علمی و کارکنان پرداخت کرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در نظر می گیرد: تهران با سبک رهبری ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی هویت جدیدی را در این دانشگاه ایجاد کرده است که بخشی از آن به دلیل راه اندازی سیستم شناسایی واحد یکپارچه است. و سازمان مرکزی از واحدهای دانشگاه آگاه است.

حمیدی ادامه می دهد: “این نقطه قوت سیستم مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی است و از سپتامبر 1999 ، زمانی که درآمد به صورت خودگردان درآمد ، گامهایی برداشته شده است تا واحدهای ضعیف تری آسیب نبینند و از منابع دانشگاه استفاده نکنند ، و هیچ واحد می تواند پرداخت کند. “

اولویت پرداخت حقوق و مزایای کارمندان

وی یادآوری می کند ، اگرچه درآمد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای برخی از هزینه های اضافی هزینه می شود و هزینه نگهداری ساختمان ها و سایت های دانشگاه افزایش یافته است. با این وجود ، طبق بخشنامه سازمان مرکزی ، اولویت پرداخت حقوق و کمک هزینه کارکنان و همچنین هزینه های جاری دانشگاه است.

در بخشی دیگر از گفتگو با آنا قزوین ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ، با اشاره به مجازی سازی آموزش دانشگاه و ایده کاهش هزینه ها ، آنا گفت: باید به خانواده ها اطلاع داده شود که کلاس های مجازی تفاوتی با چهره ندارند کلاسهای حضوری و اینکه ما باید حقوق و مزایا را پرداخت کنیم.

اوضاع رو به بهبود است

ابراهیم رحیمی

چهارمحال و بختیاری ، رئیس دانشگاه اسلامی و شهرکرد نیز در مصاحبه با آنا اظهار داشتند: به طور کلی ، به دلیل رکود جزئی که در سال های اخیر در استان رخ داده است به دلیل کاهش تعداد دانشجویان در برخی واحدها ؛ اما با حمایت مسئولان دانشگاه و رهبری دکتر تهران ، حمایت ها تاکنون خوب بوده است.

ابراهیم رحیمی می افزاید: با انتقال مدیریت هزینه به استانها اوضاع نسبتاً مساعدتر شده و نسبت به دو سال پیش شیب کسری کمتری داشته و در برخی موارد متوقف شده و رو به بهبود است.

چهارمحال و بهتیاری و شهرکرد ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، در مورد اینکه مدیریت دانشگاه در دوره جدید طی دو سال گذشته تا چه اندازه توانسته حقوق و مزایای کارکنان و اساتید را سازماندهی کند ، صحبت می کند. فاصله است و هست ؛ اما اوضاع رو به بهبود است.

به گزارش آنا ، اقدامات انجام شده در سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی و دوره جدید ریاست جمهوری برای غلبه بر مشکلات و معضلات پیش رو از جمله از دست دادن برخی واحدهای دانشگاهی ، حقوق کم و مزایای کارکنان و … می توان تصور کرد که با سازمان ها ، سیاست ها و برنامه های اجرا شده و تعریف شده ، فراهم آوردن فرصت های جدید برای اساتید و کارمندان دانشگاه و سایر تصمیمات به زودی باعث بهبود وضعیت زندگی کارکنان و اوضاع بخشهای دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا