بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امشب در سفر یک روزه خود به استان ایلام با اهدای گل و قرائت فاتحه از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ایلام بازدید کرد. یک مقام عالی رتبه از شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.

دکتر طهرانچی سپس در نشستی صمیمانه با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با گروه نخبگان جدید و استعدادهای برتر علمی، گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند، اما بیشتر بودجه دولتی را دولت تعیین می کند. دانشگاه آزاد اسلامی یک جمله امیدوارکننده دارد و افق هایی را در ادبیات دانشگاه های غیردولتی باز کرده است که اگر خدا بخواهد. ، باید در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی(ره) تأسیس شد و در فاز اول 40 سال توسعه کوچک را تجربه کرد. . و مایه افتخار دولت شد. واقعیت این است که دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس نمی شد مگر اینکه اقوام در دانشگاه معلم و کارمند می شدند و به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد در این مهم شرکت می کردند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: مردم دانشگاه آزاد اسلامی این عظمت را آفریده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی از هیچ حمایت دولتی برخوردار نبود، گفت: هر نظام و نظامی علتی برای ایجاد و بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به تحولات فناوری در جامعه است.

یکی از اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده بود به طوری که روسای وقت آن دانشگاه بدون توجه به کشور محل تولد خود تعداد دانشجویان را پیش بینی کرده بودند. از این دانشگاه به یک میلیون تا 1400 دانشجو خواهد رسید. این در شرایطی بود که با بررسی نرخ زاد و ولد در 18 سال گذشته به راحتی می شد تعداد دانشجویان آینده را تخمین زد، اما مسئولان وقت بخشنامه ای را از سال 1390 تا 1395 بدون در نظر گرفتن جمعیت، از یک به 50 کارمند صادر کردند. دانشکده. اعضا جذب شوند با این فعالیت، واحد دانشگاهی با 4 کارمند، 34 کارمند جدید جذب کرد، در حالی که اساساً روند تحولات اجتماعی نادیده گرفته شد.

تهران خاطرنشان کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی رسیدم شرایط این بود که سه سال متوالی درآمد دانشگاه به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه کاهش یافته بود و اطلاع دقیقی نداشت. مبلغ در سازمان مرکزی واحدهای درآمدی نداشتند. برای مدیریت این وضعیت طرح یکپارچه سازی خزانه دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد دادیم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا به اعتبار دانشگاه لطمه ای وارد نشود.

وی افزود: به دنبال این کمپین باید سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شد و سامانه های پژوهشی و آموزشی برای رسیدن به این هدف راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی درآمد شهریه دانشگاه شد. این فقط با ادغام شهریه ها اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است چرا که دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی توانسته ایم روند کاهشی تعداد دانشجویان این دانشگاه را معکوس کنیم و خدا را شکر برای دومین سال متوالی پیشرفت کنیم. از زمان اپیدمی کرونا که بسیاری از بزرگترین اقتصادهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است، ایجاد شده است.

طهرانچی گفت: برای اولین بار از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین مسکن کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و بانک شهرسازی و مسکن با همکاری وزارت راه مجوز زمین گرفتیم. ” همچنین با تامین افزایش سرمایه مکران، سود سال خوبی از سال آینده در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرد که نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه گفت: این سند دارای 70 هدف و دارای شاخص و مجموعه فعالیت هایی است که یکی از آنها تهیه برنامه ریزی استانی اطلس است.

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر طهرانچی در ادامه برنامه های سفر یک روزه به استان ایلام، سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح و از هسته ها و واحدهای فناور مستقر در خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل جمعیت آفات درختان در مناطق جنگلی، دمپرهای برشی مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستات برای تجهیزات گرمایشی و برودتی، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، سوکت مدیریت هوشمند نشت انرژی و گاز و … و دستاوردهای پژوهشگران واحدهای هسته ای و فناوری مستقر در سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام که با حضور دکتر طهرانچی مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا