جامعه

سیل مشهد| یک مادر و چهار کودک زیر آوار جان باختند / خطر سیل وطوفان تندری تا یکشنبه

به گزارش تیتر اول، آتشپاد دوم حمیدرضا کافی نیا با اعلام این خبر گفت: به محض وقوع باران در بعدازظهر امروز ۵۶ ایستگاه آتش نشانی در مشهد در حالت آماده باش صددرصد قرار گرفتند و ۵۰۰ نیروی عملیاتی در یک شیفت فعال شدند.

رکنا نوشت: وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی در سطح شهر مشهد در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با بیان اینکه میدان انقلاب مهم‌ترین نقطه عملیاتی ما در حادثه سیل امروز است، اظهار کرد: از حدود ساعت ۱۵:۰۰ امروز همکاران ما با قایق‌های نجات در آنجا مستقر هستند و خودروهای محبوس در آنجا را جستجو می کنند.

کافی نیا افزود: همچنین تعدادی از نیروهای غواص را به داخل آب فرستادیم تا بتوانند در عملیات جستجوی شهروندان کمک کنند.

وی در خصوص خسارت جانی این حادثه گفت: ۲ فوتی در میدان انقلاب از داخل خودروی محبوس در آب به بیرون کشیده شدند، همچنین یک منزل مسکونی در حوالی خیابان سپاه واقع در منطقه سیدی به دلیل حجم سیلاب دچار آوار شده بود که متاسفانه یک مادر و چهار کودک جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد عنوان کرد: در حال حاضر همکاران ما در میدان انقلاب مشغول بیرون آوردن خودروها از درون سیلاب هستند و همزمان تمامی پمپ‌ها و تجهیزات در حال تخلیه آب هستند که تا صبح این آب کامل تخلیه شود.

سیل مشهد| یک مادر و چهار کودک زیر آوار جان باختند / خطر سیل وطوفان تندری تا یکشنبه

کافی نیا خاطرنشان کرد: بر اثر این بارش‌ها علاوه بر آبگرفتگی حوادث دیگری شامل گرفتار شدن و محبوس شدن در آسانسور و سقوط درخت نیز اتفاق افتاده است که همکاران ما همچنان در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص ادامه بارش‌ها توصیه می‌کنیم همشهریان محترم حتی المقدور از منزل خارج نشوند و در صورت کار اضطراری و خروج از منزل، از نزدیک شدن به نقاطی که دچار آبگرفتگی شده‌اند جدا خودداری کنند چرا که ممکن است عمق دقیق آبگرفتگی با چشم قابل رویت نباشد و در سیلاب گرفتار شوند.

۱۲ مفقودی در سیل امروز خراسان رضوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر :گفت: تاکنون ۱۲ نفر در سیل مفقوده شده اند و امدادگران هلال احمر در حال امدادرسانی به متاثرین از سیل هستند.

بر اثر وقوع سیل در استان خراسان رضوی طی امروز چهارشنبه شهرهای تربت جام، درگز، نیشابور، مشهد، فیروزه، خواف، فریمان و بینالود متاثر از این پدیده جوی شده اند.

طوفان تندری رعدوبرق و بارش های سیل آسا تا یکشنبه در مشهد و سطح استان خراسان رضوی ادامه دارد

شهرستان های کلات، درگز، مشهد، قوچان، طرقبه شاندیز و فریمان بیشتر در خطر خواهند بود.

همچنان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات خودداری کنید.

هنگام بعدازظهر و عصر از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنید.

از پارک خودرو زیر درختان در هنگام فعالیت طوفان تندری خودداری کنید.

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا