فرهنگ و هنر

حضور امام رضا (ع) در ایران زمینه‌ساز ظهور منجی و جریان تمدن‌ساز بشری است

کارشناس و واعظ دینی با اشاره به بحث در مورد حدیث سلسله طلایی که توسط امام رضا (ع) بیان شده است: حضور امام رضا (ع) در ایران به دلیل وضعیت فعلی تمدن مورد توجه قرار می گیرد که این مسئله یک مشکل اساسی برای اهل بیت (ع) بوده است.

در مصاحبه با تیتر اول حجت الاسلام والمسلمین امیر عبدالمالکی با استقبال از ولادت امام رضا (ع) و با اشاره به بحث درباره مهاجرت امام هشتم (ع) به ایران ، اظهار داشت: با توجه به موضوع مهاجرت امام رضا (ع) ، امام از مدینه تا مروا. در حقیقت ، مهاجرت امام رضا (ع) به ایران مبنای ظهور ناجی آخر وقت است؛ ناجی مورد تأیید همه مذاهب و فرقه ها است.

وی گفت: در سال 200 هجری ، مکه و مدینه با دیدگاه شیوخ انحصار یافتند. شام به دست امویان و کوفه که باعث احیای جغرافیای حضرت علی (ع) شد ، به دلیل وقایعی که پس از شهادت امام علی (ع) و سایر ائمه اطهار اتفاق افتاد ، توانایی خود را از دست داد و فقط در زمینه جغرافیا. نقطه شرقی طرف ایران باقی مانده است.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: براساس افکار عمومی مردم فکر می کنند که امام رضا فقط یک بار به ایران آمده است اما حضرت دو بار به ایران آمده است. در اولین مهاجرت آنها از بیابان به ایران می آیند و در مهاجرت دوم در همان مهاجرت امام شکنجه می شوند و از بصره ، بغداد ، کرمانشاه ، کومه ، کازاوینا و سپس خراسان و مرو به ایران می آیند. امام معصومه (ع) و حضرت شاهچراغ که پس از امام رضا به ایران می آیند ، نیز وارد کویر ایران می شوند.

عبدالمالکی تأکید کرد: در اولین مهاجرت امام رضا (ع) به ایران ، وی برادران و نوه های موسی بن جعفر (ع) را به ایران آورد و امامزادگان را می توان در این مهاجرت به عنوان یک ارتش ساکت توصیف کرد. اینگونه است که ایران با تشیع و سلسله امام موسی بن جعفر (ع) آشنا می شود می توان گفت که این جنبش در ایران توجه بیشتری به توحید و امامان داشت. طبق گفته های نبوی و کارمندان ثقلین ، وارث واقعی اسلام قرآن و خانواده هستند. “افسران اوج فیکم خمست مطمئناً خدای متعال برای ما لن تسلاوا – کتاب و شعر نسیم اسماوا اتراتی و قامت بلوغ نکام استرودن علی الاحوز فاسکلم ما فلتم است. ، دارالکتب الاسلامیه ، جلد 1 ، صفحه 294) »

وی ادامه داد: وقتی امام رضا (ع) به نیشابور رسیدند و در آنجا حدیث سلسله طلایی را ارائه دادند که شرایط را برای تدفین ایجاد کرد ، در آن زمان نیشابور بیشتر اهل سنت و از طریق امام رضا (ع) بود. مراسم تشییع جنازه در ایران برگزار می شود. حضور امامزادگان در کشور باعث شده است تا مسیر تشیع و اسلام واقعی و ناب را پیدا کنیم و دلیل این مسیر را می توان امام رضا (ع) و امام معصومه (ع) معرفی کرد. امام رضا (ع) از دو طریق به احتیاط سرپرستی در حدیث سلسله طلایی توجه می کند؛ یکی پذیرش توحید و دیگری مسئله سرپرستی است.

وی با اشاره به وجود مثلث استراتژیک در کشور ، گفت: یکی امام رضا (ع) در مروه و دیگری حضرت معصومه (ع) در کما و حضرت شاهچراغ (ع) در فارس است. گفته می شود كه كما ، حدفاء دوم است و همه ما می دانیم كه پس از ظهور منجی جهان ، قوانین او درباره بشریت در كوفه و كما به عنوان كرفه دوم شناخته می شود؛ این بدان معناست که این مثلث استراتژیک از نظر ظهور نیز تأثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در ایران در وضعیت فعلی تمدن ، یک موضوع مهم برای اهل بیت (ع) است ، ادامه داد: مرحله دوم انقلاب به این موضوع استراتژیک پرداخته است. مامون فکر کرد که با تبعید امام رضا (ع) از مدینه به مروا ، مانع پیشرفت اسلام می شود ، در حالی که با حضور امام رضا (ع) ، اسلام علوی و اسلام واقعی در دورترین مشرق جهان ظاهر شدند. ما ایرانی ها اعتقاد داریم که می توانیم در زمینه ظاهر تولید کنیم. با حضور امام رضا (ع) در ایران ، می توانیم تمدن و پیش زمینه ظهور را در روزهای گذشته به دست بگیریم و باید با یک برنامه از آن پتانسیل استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا