استان ها

بیانیه اختتامیه نخستین جشنوراه رسانه‌ای امام رضا(ع) صادر شد

تیتر اول / خراسان رضوی در پایان جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) ، بیانیه پایانی آن توسط هیئت داوران این جشنواره صادر شد.

متن این بیانیه در زیر آمده است.

به نام خدا

بیانیه اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای امام رزا

امام رضا (ع) می فرماید:
خدا رحمتش کنه
خداوند بنده ای را بیامرزد که آرمان ما را زنده می کند ، دانش ما را کسب می کند و آن را به مردان می آموزد. اگر مردم زیبایی سخنان ما را می دانستند ، ما را دنبال می کردند. (معنای اخبار ، ص 180 ، ج 1).

پرونده اولین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) چند ساعت دیگر بسته خواهد شد و آنچه که باز می ماند فاصله زیادی نیست و مسئولیت سنگینی بر دوش علاقه مندان محمد ناب (ص) است. عاشقان سنت رضوی.

اعضای نهایی هیئت داوران معتقدند که پایان اولین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) آغاز تلاش بیشتر برای شناخت و آموزش بهتر و بیشتر خادمان رسانه و همچنین گسترش فرهنگ و دانش برای زندگی پاک اهل بیت است. آل البیت (ع). و به ویژه امام رضا (ع) ، با استفاده از تمام ویژگی ها و قالب های چندرسانه ای ، به ویژه فضای مجازی.

دانشمندان باهوش ، همکاران عزیز ، خادمان رسانه و میهمانان عزیز امام رزاس (ع)!

جشنواره رسانه ای امام رزاس (ع) با همکاری قضات مصمم و متخصص با پشتوانه تجربی ارزشمند و اندوخته های ارزشمند نظری ، که حدود 2500 اثر را بررسی و ارزیابی کردند ، افتخار می کند و از همه سازندگان این آثار ارزشمند قدردانی می کند و یاد و خاطره شهدا ، به ویژه شهید هی کاسم سلیمانی ، یک سرباز استان ، گزارش فعالیت های خود را به یاد می آورد:

شناخت خادمان رسانه و تعامل گسترده تر با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فرهنگی رضوی ، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه ای از شخصیت ها ، قالب ها و رسانه های رسمی و از مشهد و حرم مطهر به همه رسانه ها ، علاقه مندان و همه مناطق ، ارتقا quality سطح کمی و کیفی رسانه ها رضوی در زمینه آموزش ، افزایش و تعمیق دانش در مورد محصولات مرتبط با آموزش و پرورش رضوی و حمایت از سازندگان رسانه رضوی از اولین اهداف مهم جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) بوده است. بدیهی است که دستیابی به این اهداف مستلزم تلاش ، مشارکت و اجماع بیشتر و هم افزایی بیشتر است که به امید لطف و برکت خداوند برای نام این عید ، با جدیت بیشتری به تمام این اهداف توجه می شود.

در طول این جشنواره ، 2 هزار و 498 اثر در سه بخش رسانه های خبری و تحلیلی ، صوتی و تصویری و فضای مجازی به دبیرخانه ارسال شد که تعهدی پرشور به حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به نمایش گذاشت. بیش از 1060 اثر از تعداد کل آثار دریافتی تا بخش رسانه های صوتی و تصویری با زیرمجموعه های مختلف “برنامه تلویزیونی” ، “برنامه رادیویی” ، “کلیپ ویدیویی” ، “مستند” و “طرح و برنامه” ، 712 کار برای بخش رسانه های خبری همچنین تجزیه و تحلیل با اخبار ، اخبار رادیو و تلویزیون ، مصاحبه ها ، سرمقاله ها ، یادداشت ها ، اینفوگرافیک ها و زیرشاخه های عکاسی خبری و 723 فضای مجازی با زیر بخش پادکست ، موشن گرافیک ، طراحی بازی و نرم افزار و شبکه های اجتماعی کار می کند.

ارزیابی دقیق این آثار در مراحل مختلف ارزیابی به ظهور ایده های جدید در رسانه ها پیرامون امام هشتم همام (ع) اشاره دارد. توسعه مضامین جدید و باستانی از فعالیتهای آرام و کمتر برجسته آستانه ، اتخاذ رویکردهای جدید در توسعه مضامین قبلی ، استفاده از روشها و تجهیزات جدید برای تعمیق احساسات و اعتماد به نفس عمومی ایران در زمینه علی بن موسی الرضا (ع) ، تهدیدهای ویروس کرونا و بستن موقت جسمی زیارت فرصت بازنمایی خلاقانه از زوایای مختلف حرم ، ایجاد روایاتی جذاب از دلتنگی خادمان و زائران در این روزهای خاص و تسخیر و مستند سازی هدیه های باورپذیر و موقوفات تاریخی. حضرت ثامن (ع) با هدف اعتماد و ترویج فرهنگ وقف. همه و دیگران شایسته تقدیر و کارهای برجسته دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره هستند.

هیئت داوران در زمینه فرهنگ ، تمرکز مناسب بر تولید رسانه ای و دستیابی به اهداف جشنواره ، بر خلاف جشنواره های عادی ، با موضوع و پرداخت ویژه مطابق با مخاطبان و گفتمان ائمه انقلاب و فرهنگ و ارزش های رضوی ، معنوی است. نزدیکی و توجه به موضوعات خارجی از حرم مطهر و مشهد به طور فزاینده ای نقاط و وزن ویژه ای را در نظر گرفته است.

این جشنواره در کرونا برگزار می شود. در نتیجه ، بسیاری از برنامه های مهم ، مانند سمینارها و کلاسهای فکری و آموزشی ، شخصاً اجرا نشده اند. بنابراین ، آنها باید به طور م heldثر برگزار می شدند و برخی از آنها پس از پایان 4 اوت ، با حضور اساتید برجسته برگزار می شوند.

هیئت داوران با تشکر از حضرت وحدت و همه برگزارکنندگان و خالقین کار ، نکات مهم و ارزشمندی را ذکر می کنند:

برخی از نیازهای داخلی رسانه ها ، برخی از سازندگان را ملزم می کنند که خود را به قالب های معمول محدود کنند. در حالی که آنچه فرهنگ رضوی را حفظ می کند تأثیرگذار و رو به رشد است ، تمرکز بر خلاقیت و حذف اشکال محدود کننده است.

متأسفانه ، در این دوره از جشنواره ، هیئت داوران در برخی بخش ها هیچ یک از آثار ارسالی را شایسته کسب سه مقام و دریافت جوایز نمی دانستند ، زیرا در سطح جشنواره نبودند. با این حال ، در هر جشنواره ، بهترین ها از بین آثار ارسالی در هر موقعیت انتخاب می شوند. با این وجود ، باید تأکید کنیم: ما اعضای هیئت داوران به دلیل تزئین نام جشنواره به نام امام رضا (ع) و مسئولیت بسیار مهم خادمان رسانه ، انتظارات بیشتری داشتیم و داریم. . در طرح رسانه ای جدید دشمن.

در عین حال ، هیئت داوران معتقدند که آثار ارسالی به جشنواره ، اگرچه منعکس کننده پتانسیل کامل رسانه ملی نبوده اند ، اما نمونه ای ارزشمند بوده و وضعیت کنونی را نشان می دهند و ارزیابی آثار نیز مستقیماً مربوط به وضعیت فعلی؛ بهترین ها هنوز هم نشاط آور هستند.

از آنجا که این جشنواره اولین تجربه رسانه ای برای برگزارکنندگان و شرکت کنندگان است ، هیئت داوران با استفاده از مشاوره و بازخورد دریافت شده و همچنین بسیاری از جلسات طوفان فکری برای تسریع و تسهیل اهداف جشنواره ، تغییراتی در قسمت های مختلف فراخوان دوم ایجاد شد و شاخص های ارزیابی. به زودی در سیستم اعلام شد. در مقابل ، هیئت منصفه سازندگان و شرکای رسانه ای باید تلاش خود را در زمینه شبکه های اجتماعی افزایش دهند ، رویکرد و استراتژی و تاکتیک های خود را برای تولید و انتشار اخبار رسمی و موضوعی تغییر دهند. در موارد ، توجه ویژه ای به تولید رسانه های دیجیتال ، بازی های ویدیویی ، انیمیشن ، کارهای عالی سینمایی ، تمرکز بر امام رضا (ع) ، توجه بیشتر به ساختارهای برنامه های کوتاه و مدرن رادیو و تلویزیون و توجه بیشتر به اخلاقی ، علمی ، وی خواستار اجتماعی و معرفت شناسی است و در عین حال از مقامات محترم و سخت کوش آستان قدس رضوی می خواهد کمیت و کیفیت همکاری و پشتیبانی با رسانه ها را بهبود بخشند.

در پایان ، مسئولان ، به ویژه محقق فرزانه حجت الاسلام والمسلمین مروی ، حامی افتخاری آستان قدس رضوی ، شورای سیاسی ، کلیه رسانه ها ، رهبران ، به ویژه مدیر محترم آقای خیرجو ، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه و افتخار و آقای هوشمند ، دبیر اجرایی. از اینکه این رویداد مهم مذهبی و فرهنگی را به درستی برگزار کردید متشکریم

ما بار دیگر تأکید می کنیم که پایان این جشنواره به معنای پایان یافتن آن نیست ، بلکه طلوعی امیدوارکننده برای آینده رسانه ها و نمازگزاران حضرت امام خمینی (ره) است. محلی برای بحث و تبادل نظر ، افکار و توانایی های متقابل است.

هیئت داوران اولین جشنواره رسانه ای امام رزاس (ع) ؛ 22 ژوئیه 1400

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا