استان ها

حرکت پرشتاب جزیره قشم روی ریل توسعه

به گزارش تیتر اول از قشم ، علی درویش پور در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: قشم به عنوان سرزمین فرصت های طلایی دارای جاذبه های گردشگری باستانی ، فرصت های ویژه در نفت و انرژی و فرصت های بی نظیر در شیلات قشم است که این جزیره را از سایر مناطق متمایز کرده است. مکانها

وی ادامه داد: در سال های اخیر سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه انرژی برنامه جامعی را برای مراکز پتروشیمی در منطقه سالکا تهیه و تدوین کرده است.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد قشم با اشاره به تصویب طرح جامع پتروشیمی سالخ از سوی کارگروه ویژه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: تقریباً 2 هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه آزاد قشم کنار گذاشته شده است. . مرکز پتروشیمی.

به گفته درویش پور؛ در حال حاضر مجوزهای لازم برای فعالیت پنج شرکت (چهار شرکت داخلی و یک شرکت چند ملیتی) اخذ شده و توافق نامه اصولی با وزارت نفت درباره فعالیت این گروه ها به دست آمده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ، خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی منطقه از طریق خط لوله انتقال گاز به طول 57 کیلومتر انجام می شود.

مدیرعامل مناطق آزاد قشم گفت: ظرفیت تولید این شرکت ها 10 میلیون تن در سال است و شرکت بین المللی پتروشیمی قشم (کیپیکو) در آینده نزدیک فعالیت خود را در منطقه آغاز می کند.

درویش پور با اشاره به فرصت های صید و پرورش و پرورش آبزیان در جزیره قشم افزود: جزیره قشم در حال حاضر ظرفیت تولید 4500 تن میگو را دارد و طی سال آینده ظرفیت تولید افزایش یافته و قشم به مرکز تولید عمده میگو تبدیل شده است.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این دریا ظرفیت سالانه حدود 10 تن پرورش ماهی (قفس) را دارد و جزیره قشم 30 هزار تن ماهی را به عنوان ماهیگیری و 15 هزار تن ماهی خشک صادر می کند.

48

دکمه بازگشت به بالا