استان ها

جزییات کامل اعمال شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری بورن؛ بعد از 26 روز ماه مبارک رمضانو ترک لیالی قدر ، یکی از مهمترین شبهای کامل کننده فضیلت این ماه ، شب بیست و هفتم ماه رمضان است. در بسیاری از روایات تاریخی درباره این شب ، ما آثاری مانند شب های تولد دوباره و شب رستاخیز داریم که این شب را شب گد می دانند. به همین دلیل می توانید اطلاعات بیشتر در مورد این شب را در زیر بخوانید.

*** کارهای شب بیست و هفتم ماه رمضان

1) شنا

2) از حضرت علی علیه السلام نقل شده است:

“آنا ساله به عنوان لطف ماه رمضان و به عنوان فیض نماز Fierro Fqal من Allylh Lupine و Shryn را از ماه رمضان-Arba rak’ats Bfathh Book متر و Blessed Alzy Countertops Molk – Van Lam Yhfz Blessed Fkhms and Shrvn متر قل هو گودو احد لَهُ وَلِوَالِدَیْه ؛ » از او درباره فضایل ماه رمضان ، فضایل نماز س askedال شد. وی گفت: كه بدین ترتیب چهار ركعت در شب بیست و هفتم ماه رمضان درخواست می كند؛ سوره حمد و مالک یک بار برای همیشه و اگر سورو تابارکا را به یاد نیاورد و 25 بار نتواند سوره توحیده را بخواند ، خداوند او و والدینش را می بخشد.

3) به امام زین العابدینا (علیه السلام) گفته اند که این نماز آن شب تکرار شد:

“خدایا ، کافران را از درخت غرور و درخت به درخت خانه و میوه درخت عنایت کن.”

خداوند! “به من فرصتی بده تا از این دنیا جدا شوم و به من فرصت دهی تا به جایگاه ابدی برسم و قبل از مرگم مرا برای مرگ آماده سازم.”

کارهای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان / چرا شب گدرا امشب امکان پذیر است؟

4) دعای پیامبر اکرم (ص) آن شب خوانده شد:

پروردگارا ، ایمان بیاور!

پروردگارا ، ما ایمان داریم ، بنابراین گناهان خود را ببخش و گناهان ما را بپوشان ، و با نیکان بمیر.

خداوند ما!

پروردگارا ، آنچه را به پیامبران خود وعده داده ای ، به ما بده و در قیامت از ما شرمنده مباش ، زیرا هرگز قول خود را نخواهی شکست.

(پروردگارا ، ما به تو مدیون هستیم و به تو مدیون هستیم که با اجازه دادن به ما از درب ورودی ما را نمی آمرزی).

پروردگارا ، دو بار ما را می كشی و دو بار ما را زنده می كنی ، ما به گناهان خود اعتراف می كنیم ، راهی برای نجات وجود دارد؟ [از عذاب تو]وجود دارد؟

(رَبَّنَا اسْرِفْ عَنَّا عَذابَ جَهَنَّمَ نِنَّ عَذابَها کان غَرامًا)

پروردگارا ، عذاب جهنم را از ما دور کن ، زیرا آن عذاب واقعاً مضر است.

(پروردگارا ، ما دیدگاه روشنی از همسران و فرزندان خود قرار داده و امامان متدین خود قرار داده ایم)

خدایا ، همسران و نسلهای ما را نور چشمهای ما قرار بده و ما را پیشوای پرهیزگاران قرار ده.

(پروردگارا ، تو به ما توكل كن ، و انبيا our ما بر ما هستند ، و راهي براي تو وجود دارد) (پروردگارا ، ما را وادار مكن به دست آنها كه اين كار را نمي كنند).

پروردگارا ، ما به تو توكل كرده ايم و بازگشتيم [همگان] این علیه شماست پروردگارا ما را در دست کافران مگذار.

پروردگار ما گناهان ما را می آمرزد

پروردگارا ، ما و برادران ما را که پیش از ما ایمان آورده اند ، بیامرز و در قلب ما هیچ کینه ای نسبت به م believeمنان نیست. پروردگارا ، به راستی ، تو مهربان ترین و مهربان ترین هستی

صلى الحمحمد و الله و استرُ على على ذُنُبى و عیوبوب وَغَفِرْ لِیَحِقِ مَحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَد ال الححمَد

[بر محمّد و خاندان او درود فرست و عیب‌هاى مرا بپوشان و به حق محمد و آل محمد مرا بیامرز، به راستى که تو بسیار مهرورز و مهربان هستى].

شب بیست و هفتم ماه رمضان فعالیت می کند

5) نماز شب بیست و هفتم ماه رمضان:

یا ماده تاریکی ، و اگر چیزی نبود آن را ساکت می کرد ، و به دلایلی آفتاب را روی آن می گذاشتید ، برای شما بد است.

آه ، تو که سایه خورشید را گسترده کردی تا همه چیز را بپوشاند ، و اگر خواستی ، آن را مسکونی کردی و خورشید را پیشوای خود قرار دادی و پس از گسترش و تسخیر جهان هستی ، به تدریج تسلط یافتی.

یا وجود و طول ، استکبار و خدایان

آه ، صاحب مهربانی ، سخاوت ، سخاوت و برکات بیرونی و درونی

هیچ خدایی جز شما نیست ، دانش غیب و شهید مهربان ، خیرخواه.

هیچ خدایی جز تو نیست ، غیب ، شهودی ، مهربان و مهربان.

هیچ خدایی جز تو وجود ندارد ، مقدس یا درود ، ای مومن یا محبوب ، یا محبوب ، یا دلسوز ، یا متکبر.

هیچ خدایی وجود ندارد ، اما تو ای طبیعت پاک ، پاک از هر گونه ناخالصی ها ، عاری از هرگونه نقص ، بیش از هر چیز قدرتمند ، قادر و متکبر.

اوه ، الله ، خالق ، خالق ، تصور کن ، یا الله ، یا الله ، یا الله.

اوه ، خدا ، خالق ، خالق ، خالق اشکال آفرینش ، خدا ، خدا ، خدا

لَكَ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى وَمْأْمْتَالُ الْعُلْيَا

سخنان خوب برای شما منظور است ، و نشانه های ایستادگی بالا و عالی ، و هر پاداش و مهربانی برای شماست.

أَسلأَلُكَ أَنْ تُسَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ

من از شما می خواهم که به محمد و علشام درود فرستاده و امشب نام مرا در صفوف مبارک ثبت کنید.

ور رو محِی مَعَ الشُّهَدَاءِ وَ ِْحْسَانِی فِی عِلِّيِّينَ

و دوباره روح من را با شهدا پیوند می دهد و اطاعت من را به بالاترین مقام می رساند و اعمال زشت مرا می بخشد

وَأَنْ تَهَبَ لِی َقِینًا تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِی وَیَمَانًا یُذْهِبُ الشَّكَّ عَنِّی وَتُرْزِیَنِی بِمَا لَسَ

و به من یک موقعیت اعتماد به نفس بده که هرگز از قلب من جدا نخواهد شد و ایمانی که همه شک و دنده هایم را از بین خواهد برد و مرا با هر قسمت و خوشبختی که به من دادی راضی می کنی.

و آتن در این دنیا خوب است ، و در آینده نیز خوب است ، و عذابهای آتش سوزان وجود دارد.

همه آنچه در این دنیا خوب است و آنچه در آینده خوب است به ما بدهید و ما را از آتش سوزان جهنم دور کنید.

وَرْزُقْنِی فِیهَا ذِكْرَكَ وَشُكْرَكَ وَالرَّغْبَةَ لِلَیْكَ‌

و این ماه از شما متشکرم ، به یاد داشته باشید و می خواهید ملاقات کنید

ون النناب وَةَالتَّْْبَةَ وَ التَّوْفِیقَ لِمَا وَ فَّقْتَ لَهُ مُحَمَّدًا وَالَمَحَمَّدٍ صَلٍی اللّهُ عَلَیْ و

توبه و بخشش خود را عطا کن و در آنچه به محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) داده ای موفق باش.

شب بیست و هفتم ماه رمضان فعالیت می کند

* شرح عبارات دعا

“خدایا ، به او نعمت شب قدر و بخشی از چیزها را از سختی تا اسارت و توجیه بده و از گناه ، شر یا میله های ماهیگیری دور شو.”

خدایا آن فضیلت شب قدر را به من عنایت کن و مرا از این سختی ها به سختی ها برگردان و عذرهای مرا بپذیر و از گناهان و بارهایم مرا ببخش ، ای مهربان به بندگان شایسته ات!

آیت الله مجتهدی تهرانی در تفسیر “شب قدر فضل الله ارزقنی” می فرماید: در این قسمت از دعا که می خوانیم ، خدایا ، برتری فضیلت شب قدر را به من بخور! برخی از این دعا ، شب بیست و هفتم ماه رمضان را شب قدر می دانند. در داستان های مربوط به شب قدرت تفاوت هایی وجود دارد. شیعه معتقد است که شب بیست و سوم به احتمال زیاد شب کادرا است و اعمال بیست و سوم مهمتر از شب نوزدهم و بیست و یکم است. در شب نوزدهم و بیست و یکم ، غسل مستحب است؛ اما در شب بیست و سوم دو حمام وجود دارد. در شب بیست و سوم توصیه می شود سوره های “دوخان” ، “روم” و “عنکبوت” را بشمارید.

وی می افزاید: برادران بیست و هفتم سگ را باور دارند و آنها آن شب را زنده نگه می دارند و شب قدر را انجام می دهند. شیعه البته در شب بیست و هفتم دوباره متولد می شود؛ اما فقط در شب اول

این استاد اخلاق در ادامه با بیان اینکه برخی معتقدند که شب قدر نیمه شعبان است: ارزیابی برنامه های ما از جمله سلامتی ، طول عمر ، رفاه ، بدبختی ، رنج و هر واقعه ای که در شب قدر اتفاق می افتد. شب مورد اختلاف و حتی برخی آن را عید فطر می دانند.

این دنیای الهی همچنان می گوید: بعضی از مقدسین در تمام طول سال زنده می شوند تا شب سرنوشت ساز خود را درک کنند ، در حالی که معلوم نیست چه زمانی است.

آیت الله مجتهد تهرانی وضعیت لیله القدر را اعلام کرد: شب قدر بهترین زمان سال است. پس از اذن خداوند ، فرشتگان برای تعیین سرنوشت ما به زمین می آیند. فرشتگان می آیند و دور قلب ما می چرخند. اما جایی برای ورود نمی بینند. به دلیل فرود آمدن فرشتگان ، فرودگاه قلب ما خالی نیست.

وی می افزاید: “گوشه آن مکانی برای عشق بین زن و کودک است.” گوشه آن عشق به پول ، رهبری و علایق مختلف است و بنابراین در قلب ما فضای خالی برای فرود فرشتگان وجود ندارد.

وی در ادامه درباره فراز و نشیب های “صحنه اشیا me در من از الاسرا to تا الاسرم” گفت: در جمله دوم دعا می کنیم خدا چیزهای مرا از سخت به آسان تبدیل کند! بیشتر مردم زندانی هستند. همسایه بد ، عروس بد ، داماد بد و سایر مشکلات ، و در این دعا از خداوند می خواهیم که این مشکلات و مشکلات را برای ما آسان کند.

آیت الله مجتهد تهرانی همچنین درباره “واقب المعزیری” توضیح می دهد: خدایا عذر مرا بپذیر! گاهی اوقات یکی از شما غایب یا عصبانی است و عذرخواهی می کند. با این دعا ما نیز به خانه خدا می رویم و از آنچه انجام داده ایم از او عذرخواهی می کنیم. اگر کودک از پدر خود عذرخواهی کند ، پدر ناراحت می شود. اکنون که از خدا عذرخواهی می کنیم ، خداوند بسیار مهربان تر از پدر و مادر ما است و مطمئناً او را می آمرزد.

وی با تأکید بر اینکه باید همیشه از خدا عذرخواهی کنید ، در قسمت آخر نماز می گوید: در پایان نماز روز بیست و هفتم ماه رمضان می خوانیم: بندگان صالح! لطف خدا بزرگ است. هر وقت کسی از خدا عذرخواهی کند ، خدا او را می پذیرد ، حتی اگر در زندگی ناتوان باشد. در گذشته جوانان منحرف کننده ای بودند که در روزهای محرم توسط امام حسین (ع) دستگیر شدند و در پایان ماه محرم همه گناهان خود را فراموش کردند. در شبهای تاریک و در تنهایی با خدا صحبت کنید و از او عذرخواهی کنید. خدا دست تو را می گیرد و اصلاح می شوی.

دکمه بازگشت به بالا