فرهنگ و هنر

شرح دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان+صوت

نماز روز شانزدهم ماه مبارک رمضان می گوید: “خدایا ، مرا با افراد خوب موافقت کن. همه انسان ها را به یاد خدا نمی اندازند و همه دنیا یاد و خاطره خدا را زنده نمی کنند. از امام صادق (ع) سؤال شد كه آیا نگاه به دنیای عبادت صحیح است؟ و امام پاسخ داد كه كلی نیست. نگاه به جهان به روشی مذهبی شما را به یاد خدا می اندازد. ”

به نام خدا مهربان ، مهربان

“در واقع هیچ تفاوتی بین نفاق و غیراخلاقی وجود ندارد.”

“خدایا ، این ماه با پیروی از خیرات و دوری از دوستی با بد ، به من توفیق ده و به لطف من به خانه و آرامش به خدای خود ، خدای جهان ، در آن مکان را به من بخش کن.” “

به گزارش تیتر اول ، آیت‌الله مجتهد تهرانی در اظهارنظر خود با عنوان “الله تعالی ، دانا ، همه گیر” می گوید: “خدایا ، مرا بخاطر مردم خوب قبول کن.” مثلاً اگر در جایی رأی وجود دارد. اگر فردی خوب باشد با او موافقم و اگر او بد باشد به او رأی نخواهم داد و در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان به افراد خوب رأی خواهم داد. بیایید به رأی گیری نگاه کنیم تا ببینیم که چه کسی شخص خوبی است و چه کسی در خدمت خداست تا به او رأی بدهیم ، نه برای کسانی که به ما قول کمتری داده اند

وی در ادامه با اشاره به جنبه بعدی نماز ، اظهار داشت: “وجنبنی فی فی مأفاء الاسرار”. مرد جوان نباید با علوت دوست شود ، حتی اگر پسر عموی او باشد. حال ، از آنجا که “رحمت” وجود دارد ، اجازه دهید او به شما سلام کند ، اما او را دوست نکنید. قطع “رحم” امکان پذیر نیست ، بلکه انتخاب در میان دوستان مذهبی است.

این معلم رابیبی حدیث دیگری را خاطرنشان می کند: شاگردان به عیسی (علیه السلام) گفتند که با چه کسی دوست شویم و عیسی گفت: با 3 نفر اولین کسی است که به دنبال یادآوری خدا است. دوم ، شخصی که با او صحبت می کنید دانش شما را افزایش می دهد. سوم ، با اعمال خود تمایل به آن را افزایش دهید.

وی ادامه داد: همه انسان ها را به یاد خدا نمی اندازند و حتی هر جهانی زندگی را به یاد خدا نمی بخشد. از امام صادق (ع) سؤال شد كه آیا نگاه به دنیای عبادت صحیح است؟ و امام پاسخ داد كه كلی نیست. نگاه به جهان به روشی مذهبی شما را به یاد خدا می اندازد.

آیت الله مجتهد تهرانی تصریح می کند: ما حدیث داریم که شما نباید جلوی هیچ محققی بنشینید مگر اینکه او شما را از چند چیز به چند مورد دعوت کند؛ از تردید تا ایمنی ، از ریاکاری تا اخلاص ، از میل دنیا به زهد در جهان.

وی تأکید می کند: “با کسی که دانش دارد بنشینید و در بحث ها چیزی را به شما یاد دهد ، و این فرصت را داشته باشید که با کسی که دانش دارد مشاجره کند و در بحث ها چیزی را به شما یاد دهد ، و بحث با کسی که بی سواد است بی فایده است. ” . با کسی که علم را می شناسد صحبت کنید ، حتی اگر عمامه نداشته باشد.

این قهرمان بزرگ اخلاق ادامه می دهد: من دوستی را با کسی که پرستش و مسئولیت دارد توصیه می کنم. کسی که شخصی با نماز شب ، زیارت ، نماز باشد و اقدامات توصیه شده را انجام دهد.

آیت الله مجتهد تهرانی در اظهار نظر خود ادامه می دهد:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا