اقتصادی

جزئیات سه اقدام مهم برای بهبود محیط کسب‌وکار

وزیر اقتصاد و دارایی در نامه ای به رئیس اجرایی ، اقدامات انجام شده توسط این وزارت برای بهبود فضای کسب و کار را توصیف کرد.

به گزارش تیتر اول ، در متن این نامه آمده است: “قبل از هر سخنرانی ، من از توجه ویژه شما به گزارش های مربوط به بهبود فضای کسب و کار این وزارتخانه صمیمانه تشکر می کنم و یادآوری می کنم: پس از سفارشات گرانبهای خود در تاریخ در تاریخ 27 اردیبهشت ماه امسال برای انجام اقدامات مناسب به منظور بهبود عملکرد و رتبه بندی جمهوری اسلامی ایران در شاخص سادگی تجارت بانک جهانی برای پاسخگویی به منوهای هوشمند معظم له ، اقدامات اجرایی زیر انجام شده است.

1. در 10 ژوئن سال جاری ، یک پنجره واحد فیزیکی برای شروع کار در و با همکاری اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی تهران ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سازمان تأمین اجتماعی ، روزنامه رسمی ، وزارت فرهنگ و جمهوری اسلامی ایران شرکت و سازمان امور مالیاتی ارشاد اسلامی. این پنجره واحد فعالیت های ثبت شرکت ، ثبت نام در سیستم مالیات و انجام امور مالیاتی ، اختصاص کد کارگاه تأمین اجتماعی ، ثبت بیانیه شرکت در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار و تحویل به دفاتر مالیاتی پلمپ شده را انجام می دهد. در ابتدا ، این خدمات محدود به تشکیل شرکت های با مسئولیت محدود بود ، اما با تصویب هیئت مقررات زدایی و تسهیل در صدور پروانه های تجاری ، این خدمات به شرکت های محدود خصوصی نیز تعمیم یافت. تصمیم گرفته شده است که به یاری خداوند ، این خدمات تا پایان سال جاری به طور گسترده به فعالان بخش خصوصی ارائه شود.

طبق گزارش اخیر بانک جهانی ، روند راه اندازی در تهران 72.5 روز به طول می انجامد و من افتخار دارم اعلام کنم که 765 شرکت در این پنجره واحد تا 9 سپتامبر 1399 ثبت شده اند و میانگین زمان انجام آن به کمتر از 3 روز البته ، هنگام برنامه ریزی رویدادهای اضافی و قابل توجه ، سعی می کنیم این زمان را به 1 روز کاهش دهیم. با در نظر گرفتن تجربه موفقیت آمیز در تهران ، 5.05.2012. 4 در شهرهای مشهد ، تبریز ، اصفهان و شیراز ، این پنجره های منفرد فیزیکی راه اندازی شده است که در مجموع تاکنون با متوسط ​​زمان 3 روز در حدود 240 شرکت در این شهرها وجود دارد. اقداماتی که منجر به این کاهش ارائه خدمات شده است ، ایجاد ارتباطات الکترونیکی و تعاملات بین سازمانی ، حذف کد اقتصادی و جایگزینی آن با شماره شناسایی شخصی و کد کشور ، تسهیل کامل روند ثبت مالیات و روند الکترونیکی کامل است. زمان ارائه خدمات مالیاتی 55 روز کاهش یافته است) ، و همچنین خدمات مدیریتی تخصصی و رایگان به مشتری ارائه می شود.

2- با در نظر گرفتن تخصص دعاوی تجاری و تأثیر آن بر شاخص عملکرد قرارداد ، با در نظر گرفتن سهولت شاخص تجاری بانک جهانی ، مجتمع دادرسی تخصصی با همکاری قوه قضاییه و وزارتخانه در 17 نوامبر 2016 در تهران تأسیس شد. هست یک. طبق آخرین گزارش بانک جهانی ، دادخواست تجاری در تهران 505 روز طول می کشد و کیفیت گزارش دادگاه 5 از 18 است. به دنبال افتتاح مجتمع و ایجاد کارگروه های تخصصی قانون شرکت متشکل از کارشناسان حقوق شرکت ، دادگستری ، متخصصان محیط کسب و کار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، انتظار می رود نتایج تحقیقات منجر به کار این گروه های کاری تخصصی شود. در مرحله اول ، زمان پردازش فرآیندهای تجاری 180 روز و کیفیت پردازش 7 از 18 است.

3- علاوه بر دو مورد ذکر شده در بالا ، این اقدام شامل تهیه پیش نویس قانونی برای حمایت از سهامداران خرد این وزارتخانه و ارسال آن برای تصویب به مجلس شورای اسلامی از طریق هیئت محترم دولت و همچنین اقدامات قبلی جهت تهیه لایحه بانکی است. انجام شده و هنوز هم در حال جستجو است. لازم به ذکر است که طبق روش ارزیابی بانک جهانی ، از اجرای و اجرای هرگونه اقدام اصلاحی حداقل 2 سال طول می کشد تا در ارزیابی محیط کسب و کار ملی لحاظ شود ، بنابراین تأثیر این اقدامات بر گزارش و رتبه بندی بانک جهانی 2 سال است.

شایان ذکر است که علاوه بر این اقدامات ، در سال گذشته 8 اقدام اصلاحی دیگر نیز انجام شده است که به طور رسمی توسط اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، اتاق تعاون ایران و اتاق اصناف ایران تصویب شده اند. جهانی ، این بانک قبول نکرده است. “اما در اینجا افزایش آگاهی مردم و فعالان بخش خصوصی در مورد بهبود فضای کسب و کار مهم است. خوشبختانه بررسی های میدانی نشان می دهد که این رویداد شادی آور با فعالیت هایی که برای شما شرح داده شده رخ داده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا