استان ها

جایگاه رفیع نهاد امامت جمعه در جمهوری اسلامی ایران

به گزارش اخبار آنلاین و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم ، حمیدرضا مومنی در این نشست با استقبال از اولین سالگرد نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، بر جایگاه والای جمعه در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: امام جمعه به عنوان رهبر و دولت ارشد نقش اساسی در ایجاد وحدت ، هماهنگی و همبستگی بین کلیه دستگاههای دولتی و نظامی در استانها و شهرهای کشور دارد.
وی ضمن تقدیر از مواضع ، سخنان و دستورالعمل های امام جمعه قشم ، که در افکار عمومی از طریق خطبه های نماز جمعه هفته و سایر مناسبت ها منعکس می شود ، ابراز آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای همکاری و همراهی با امام جمعه قشم کرد.
براساس این گزارش ، حجت الاسلام والمسلمین میثم طارم امام جمعه قشم نیز از رئیس و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای بازدید از دفتر منطقه امام جمعه آزاد قشم به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد قشم تشکر و قدردانی کرد. روز جمعه از ایالت قشم تشکر کرد.
گفتنی است ، شیخ محمد صالح امینی ، امام جمعه اهل سنت شهرستان تبل ، قشم ، مرتضی شیخ زاده ، معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم ، عبدالجلیل امینی ، رئیس شورای اسلامی شهر قشم و حسین مرادی ، روابط عمومی و امور بین الملل کارگردان سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشت.
پیشنهاد برگزاری نماز جمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی انجام شد و امام خمینی (ره) این وظیفه مهم را به وی واگذار کردند و بدین ترتیب در 26 اوت سال 1979 که سومین زمان ماه رمضان سال 1399 هجری قمری است ، اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در امامت. مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران قرار گرفت.

46

دکمه بازگشت به بالا