عمومی

رشد ۴۰ درصدی آثار نشانگر ارادت مردم به فرهنگ ایثار و مقاومت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین انصاری‌نژاد در آئین پایانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که از صبح سه‌شنبه به همت سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به میزبانی سومین حرم اهل بیت شیراز با حضور غلامعلی حدادعادل و جمعی از فرماندهان، مسئولان و مدیران کشوری و لشکری در سالن همایش‌های شهر شیراز آغاز شد گفت: کنگره بیست و پنجم در تمام ابعاد کمی و کیفی رشد قابل توجهی نسبت به ادوار قبل داشت.

دبیر علمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: افزوده شدن دو محور محور شهدای امنیت با هدف ابراز ارادت به مقتدران فراجا و محور روحانیت و شهدای شاهچراغ از جمله تغییراتی بود که کنگره بیست و پنجم شاهد آن بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین انصاری نژاد افزود: پس از فراخوان اولیه و تشکیل دبیرخانه در هر استان شورای داوران با حضور دبیر علمی تشکیل شد و ۱۰ هزار و ۱۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ملی کنگره ارسال شد که نسبت به دوره قبل رشد ۴۰ درصدی داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بیشترین آثار ارسالی یعنی دو هزار و ۵۰ اثر متعلق به شاعران و فرهیختگان استان فارس بود که هم نشان از ادب‌خیز و فرهنگ محور بودن این خطه داشت و هم ارادت مردم و به خصوص شاعران، هنرمندان و ادبای فارس همپای دیگر شاعران کشور به فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس و انقلاب را نشان می‌داد.

انصاری نژاد بیان کرد: در مراسم امروز از بالغ بر ۱۰۰ عنوان کتاب این حوزه که توسط نویسندگان استان فارس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس نوشته شده رونمایی شد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور و نماینده این نهاد در استان فارس، عقیدتی سیاسی فراجا، عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و حضور شاعران و اساتیدی چون علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، دکتر مصطفی محدثی خراسانی، سمنانی، حاذق، سردار کوشکی، محمود یوسفی و دیگر نهادها مایه دلگرمی برگزارکنندگان مراسم امسال بود.

دبیر علمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که بخشی از مراسم امروز نیز به اهدای دکترا و نشان درجه یک هنری به وی اختصاص یافته بود در پایان گفت: منتخبی از آثار ارسالی به دبیرخانه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در کتابی با عنوان «فصل ایستادگی» به چاپ می‌رسد.

دکمه بازگشت به بالا