استان ها

تولید کیت کرونا با کاهش امکان نتیجه‌گیری منفی کاذب

محققان یکی از شرکت های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس یک کیت تشخیص کرونوویروس برای 2 علامت راه هوایی ویروس کرونا تهیه کرده اند که احتمال تشخیص منفی کاذب را کاهش می دهد.

به گزارش تیتر اول ، بیماری تنفسی Covid-19 و ویروس جدید کرون همراه با استفاده از آزمایش های واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) ، آزمایش های اسید نوکلئیک و کیت های آزمایش ELISA تشخیص داده می شوند. زمان واقعی – واکنش زنجیره ای پلیمراز (RT-PCR) انجام شد. این آزمون مبنای تولید و توزیع 250،000 کیت آزمایشگاهی است که توسط سازمان بهداشت جهانی در سراسر جهان توزیع شده است.

برای شناسایی ویروس در بدن ، شرکت های فن آوری ایرانی در این زمینه فعال بودند ، از جمله یکی از شرکت های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس ، که برای جلوگیری از علائم تنفسی فوق حاد PCR در زمان واقعی ، کیت های تشخیص ویروس کرونا 2 را ارائه داد.

از مزایای روش های مولکولی مانند PCR-Real Time نسبت به سایر روش ها مانند ELISA یا آزمایش های کوتاه مدت مولکولی ، توانایی کیت های PCR در تشخیص حامل های بدون علامت است که علاوه بر بیماران ممکن است بدون علامت نیز باشد. برای شناسایی ویروس به محض ورود به بدن.

با این حال ، روش ELISA عمدتا برای آزمایش افراد با علائم و همچنین افرادی که بهبود یافته اند استفاده می شود. زیرا براساس پاسخ ایمنی انسان به آنتی ژن های ویروسی است.

نکات مهم در طراحی و ساخت کیت های مولکولی بلادرنگ ساخته شده توسط این شرکت ، اول از همه ، طراحی آسترها و پروب هایی است که از مشخصات بالایی برخوردار بوده و از نظر ساختاری طوری طراحی شده اند که پاسخ میل حتی در غلظت های نمونه هدف پایین ، افت نمی کند. علاوه بر این ، کنترل داخلی ارائه شده توسط کیت شرکت از RNA ساخته شده است که به دلیل ماهیت RNA در ژنوم ویروسی ، امکان کنترل فرآیند تولید cDNA و استخراج RNA در هر لوله واکنش را فراهم می کند.

اگر از کنترل داخلی DNA استفاده شود ، این دو مرحله آزمایش نمی شوند و احتمال نتیجه گیری منفی کاذب غیر قابل شناسایی افزایش می یابد. در این حالت ، اپیدمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا هر رویداد منفی کاذب می تواند منبع انتقال ویروس و گسترش اپیدمی باشد.

ظرفیت تولید این شرکت در حال حاضر 100000 آزمایش در هفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا