سلامت و تندرستی

بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد کرونا اجرا شده است/امکان صادرات اقلام بهداشتی مازاد

وزیر کشور و فرمانده ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: گزارش خلاصه فعالیت ها و مصوبات ستاد ملی ضد کرونا از ابتدا تا امروز و همچنین کمیته های تابعه نشان داد که بیش از 95٪ مصوبات ستاد و کمیته ها انجام شده است.

به گزارش تیتر اول ، عبدالرضا رحمانی فضلی در پنجمین نشست ستاد عملیاتی ملی ضد کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی ، اصناف ، اتحادیه های کارگری و همه ادارات وجود دارد که به نوعی در مبارزه با تاج فعال هستند. این باعث می شود من به خصوص مردم عزیز ما ، که علی رغم مشکلات زیادی که در زمینه های اقتصادی ، شغلی و شغلی وجود دارد ، در پروتکل های بهداشتی به ما کمک و همکاری کرده اند.

در همین راستا فرمانده قرارگاه اظهار داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت ، این همکاری منجر به روند نزولی روند بیماری شده است. البته این به معنای طبیعی یا سهل انگاری اوضاع یا عدم توجه به قوانین بهداشتی نیست.

وی گفت: “مردم عزیز ، ما می دانیم که نسخه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس و اروپا شیوع یافته است ، که نشان می دهد بیماری قابل اعتماد نیست و به طور دقیق قابل شناسایی نیست.” در هر صورت ، حداقل پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید مورد توجه و دقت قرار گیرند تا دیگر در کشور با اوج بیماری روبرو نشویم. از آنجا که تأثیر اقتصادی ، اجتماعی و روانی بر روی هر قله در مردم بسیار زیاد است ، و همچنین هزینه های زیادی برای کشور دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی به تأییدیه های جلسه امروز اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مطرح شده صدور مجوز صادرات محصولات بهداشتی بود که جای خوشحالی دارد ، زیرا روزهایی وجود داشت که ماسک ، کیت تشخیصی یا پنکه یا ژنراتور اکسیژن در کشور موجود بود. ما به نقطه ای رسیده ایم که علاوه بر تأمین نیازهای محلی ، می توانیم صادرات نیز داشته باشیم.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با هماهنگی وزارت بهداشت برای شناسایی و رفع نیازها ، به وزارت صمت و گمرک اجازه صادرات داده شود تا بتوانیم به کشورهای منطقه و کشورهای نیازمند کمک کنیم.

رحمانی فضلی همچنین گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی در برخی از دستگاه ها بالاتر از حد متوسط ​​تعیین شده است و حداقل امتیازات کمتر بوده است که برای این دستگاه ها اخطار داده می شود و پروتکل ها را دنبال می کنند. همچنین تصمیم گرفته شد به برخی از دستگاه هایی که از پروتکل ها پیروی نمی کنند هشدار داده شود.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه یکی از مباحث مهم جلسه امروز موضوع دولت الکترونیکی است ، اظهار داشت: آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گزارشی را ارائه داد که روند بسیار خوبی است اما ما باید راه طولانی را طی کنیم. . برخی از دستگاه ها مانند وزارت راه و شهرسازی عملکرد بسیار خوبی داشتند ، بنابراین تصمیم بر این شد که دستگاه های دیگر نیز مطابق با همان مدل طراحی و طراحی آنها به موقع انجام شود. اگر این مرحله را انجام دهید ، ما می توانیم خدمات مشتری را تسریع کنیم. بیایید آن را بگیریم و سلامت انسان را نیز تضمین کنیم.

فرمانده پایگاه عملیاتی با اشاره به اینکه تدارکات الکترونیکی نیز مسئله مهمی در مبارزه با کرونا است ، گفت: با شیوع کرونا ، رئیس جمهور و ستاد ملی ضد کرونا دستور دادند زیرساخت های لازم برای خریدهای الکترونیکی مردم تقویت شود.

وی در همین رابطه افزود: براساس گزارشی که امروز از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده ، آمادگی كامل برای ارائه این خدمات وجود دارد. طبق گفته وزارت صمت ، از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس قلب خریدهای الکترونیکی بیش از سه برابر شده است. با این حال ، وقتی تصمیم گرفته شد در طول برنامه ریزی ، همه ابعاد مشکل را ببینیم ، به نقطه مطلوب نرسیده ایم تا بتوانیم این وظیفه را انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی گفت: امروز گزارشی از اجرای پروژه های نیمه تمام وزارت بهداشت ارائه شد که با دستور رئیس جمهور دو بار با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد. تصمیم گرفته شد که تا پایان ماه مه سال آینده ، بتوانیم بیش از 240 محصول نیمه تمام بهداشتی را در سراسر کشور تکمیل کنیم. متولی و برنامه این کار مشخص شده است و برنامه و سازمان بودجه نیز منابع خود را بررسی کرده و قول داده اند که منابع زیربنایی مراقبت های بهداشتی را برای خدمت به مردم عزیز با ذهنیت مشترک افزایش دهند.

“ما از همه مردم ، مجریان و معتمدین در زمینه های مختلف که به ما کمک کردند تشکر می کنیم ، و امیدواریم که با این هماهنگی ، همدلی و همکاری بتوانیم دوره درمان را برای رفع نگرانی ها کوتاه کرده و ناراحتی مردم را در این زمینه برطرف کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به س reportال خبرنگاری درباره تشدید کنترل در مرزهای ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی ، گفت: این مسئله یکی از برنامه های ما در گذشته بوده است ، خصوصاً بعد از آزمایشات ، بلافاصله در کشور ساخته شده است. با این حال ، قبل از آن آزمایش 24 تا 48 ساعت طول می کشید ، اما اکنون نتایج در 20 دقیقه تا نیم ساعت نمایش داده می شود. وزارت راه و شهرسازی مسئول این موضوع است و کلیه ورودی ها از جمله زمین ، هوا و دریا را کنترل می کند و درخواست های لازم را دریافت می کند. با شیوع ویروس پیشرونده انگلیس ، این نظارت شدت گرفت و تمام مرزها به ستاد و وزارت بهداشت اطلاع داده شد تا موضوع را تا آنجا که ممکن است کنترل کند. البته این مسئله 100٪ قابل کنترل نیست اما اطمینان 100٪ به این دلیل است که ما باید رعایت کنیم و اگر این کار را انجام دهیم مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا