عمومی

توزیع بذور اصلاح‌شده گندم در مرکز لرستان آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مراد بیرانوند دوشنبه شب از آغاز توزیع به خبرنگاران گفت بذور وی از اصلاح گندم در مرکز لرستان خبر داد و گفت: بیش از 30 درصد بذور گندم استانی خریداری شده از کشاورزان خرم آبادی خریداری شده و پس از فرآوری و خرمنکوب سازی برای توزیع در بین گندم کاران آماده است.

وی تصریح کرد: بعد از آخرین آمار از آژانس های توزیع و توزیع بذور تبدیل بیش از 7500 تن انواع مناسب برای آب و هوای معتدل و سرد برای بهبود بذر گندم و دیم خرم آبادی به صورت قرارداد از کشاورزان خریداری شده و آماده تحویل به کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد افزود: با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی مناطق خرم آباد ، بذور گندم و جو اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان توسط عوامل مستقر در مرکز جهاد کشاورزی تهیه و حمل و نقل شده و همراه با سایر مواد اولیه کشاورزی مانند سموم دفع آفات و کودها با قیمت مصوب آماده توزیع می شوند.

بیرانوندها ، چهره ها بذور دیم وی با بیان اینکه نیاز کشاورزان حدود 6000 تن و نیاز بذر گندم آبی برای کشاورزان خرم آباد حدود 1000 تن است ، افزود: با توجه به اینکه بخشی از نیاز کشاورزان برای خود مصرفی تأمین می شود ، کمبود بذر اصلاح شده وجود ندارد.

وی به کشاورزان در زمینه عمل توصیه کرد که سعی کنند اطمینان حاصل کنند که عملکرد در واحد سطح تولید را با جهش و افزایش در سال افزایش دهند بذور تنظیمات لازم باید با مشورت با متخصصان و کارشناسان تحقیقاتی خاص در زمینه مراکز عملیاتی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هورام آباد از تمام تجهیزات لازم برای کشت مکانیزه خبر داد دیم وی آب موجود و در دسترس کشاورزان است ، گفت: بیش از 45 هزار هکتار گندم برای سال برداشت فعلی پیش بینی شده است دیم و باید در خرم آباد آب کشت شود.

دکمه بازگشت به بالا