جامعه

توصیه‌های هلال احمر همزمان با پایان دور اول سفرهای نوروزی

با پایان یافتن دور اول سفرهای نوروزی، جمعیت هلال احمر در اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی خود توصیه‌هایی برای بازگشت مسافران ارائه کرد..

به گزارش تیتر اول به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر اطلاعیه شماره ۴ ستاد خدمات نوروزی هلال احمر به شرح زیر است: 

طبق آخرین گزارش‌ها، وضعیت امداد و نجات مسافران در سطح جاده‌های کشور در  هشت روز ابتدایی طرح امدادونجات نوروزی، حدود ۲۶ هزار نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر در حوادث مختلف که بیشترین آنها تصادفات جاده‌ای بوده است، استفاده کرده اند و ۱۵۰۰ مسافر در حوادث ترافیکی و شرایط جوی ناپایدار اسکان اضطراری یافته‌اند.

۸۸۷۶ درمان در محل حادثه به مسافران و آسیب‌دیدگان در حوادث ارائه شده و رهاسازی ۱۸۳ مصدوم سوانج جاده ای ازجمله اقدامات امداگران هلال‌احمر تاکنون بوده است.

 امداگران هلال احمر تاکنون ۸۰۰ مورد عملیات امداد و نجات مسافران را در سطح جاده‌های کشور و برای کمک به مسافران نوروزی انجام داده اند.

 ۱۳ هزار و ۷۹۳ تن با مراجعه حضوری به مراکز درمانی هلال احمر از خدمات امداد و درمان هلال احمر در ایام نوروز استفاده کرده اند.

۶۹ هزار امدادگر، جوان و داوطلب هلال احمر در ۲۰۰۰ پایگاه و پست امدادی و بشردوستانه تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر/خدمت امدادی و بشردوستانه به مسافران نوروزی ارائه کرده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه جمعیت هلال احمر آمده است: با توجه به پایان دور اول سفرهای نوروزی و موج بازگشت مسافران، زمان سفر را طوری تنظیم‌ کنید که به ساعات پرترافیک در ورودی شهرها برنخورید علاوه بر آن برای سریع‌تر رسیدن به مقصد، راهها و یا جاده‌های فرعی را انتخاب نکنید.

شرایط آب و هوای مسیر را بررسی کنید و حتما لباس گرم، زنجیر چرخ و کیف شرایط اضطرار به همراه مقداری مواد غذایی برای ۷۲ ساعت همراه داشته باشید.

درصورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتما استراحت کنید. قانون هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنید.

مراقبت و پیشگیری و رعایت قوانین مانع از وقوع هرگونه حادثه است و بی توجهی به آن ممکن است شما را در دام و قربانی حادثه قرار دهد.

در هرجای ایران که هستید امدادگران هلال احمردرصورت نیاز به امداد ونجات در حوادث درکوتاه ترین زمان ممکن درکنار شما خواهد بود.

جمعیت هلال احمر با شماره تلفن امدادی ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به مردم و امداد و نجات افراد حادثه دیده است.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا