حوادث

افزایش ۲۳ درصدی عملیات‌ امداد و نجات هلال احمر در مقایسه با سال گذشته

افزایش ۱۲ درصدی تصادفات جاده‌ای تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه در سال قبل و رکوردداری جاده‌های فارس، کرمان و خراسان جنوبی در تعداد حوادث ترافیکی موضوع جلسه ستاد خدمات نوروز هلال‌احمر در صبح دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ بود.

به گزارش تیتر اول جلسه ستاد خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر، امروز (۲ فروردین‌ماه) در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر در تهران برگزار و عملکرد جمعیت‌های استانی هلال احمر در زمینه‌های امداد و نجات، خدمات بشردوستانه سازمان جوانان، طرح‌های حمایتی سازمان داوطلبان و حوزه درمان و توانبخشی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ ارزیابی شد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل هماهنگی وعملیات که در این جلسه ارائه شد، از آغاز طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۲ بیشترین حوادث در استان‌های فارس، کرمان و خراسان جنوبی رخ داده است و مجموع حوادث جاده‌ای در یک هفته گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین از شروع طرح ملی نوروزی در ۲۴ اسفندماه تا امروز، ۵۳ درصد از خدمات هلال احمر در بخش‌های مختلف در جاده‌های کشور به مردم ارائه شده‌ و عملیات‌ امداد و نجات هلال احمر در مقایسه با سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش یافته است.

 ۵۰۰پست خدمات بشردوستانه هلال احمر نیز با مشارکت جوانان عضو این جمعیت در قالب ایستگاه ایمنی و سلامت، فضای دوستدار کودک و خیمه نماز در حال خدمت‌رسانی به هموطنان هستند و تاکنون ۶۵ هزار نفر از این خدمات سیار بهره‌مند شده‌اند.

۸۲۶ هزار نفر به پویش بهرفت پیوسته اند که هدف از راه اندازی این پویش ترغیب هموطنان ومسافران نوروزی به رعایت اصول ایمنی در هنگام رانندگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در این جلسه همچنین در خصوص شکل‌گیری ستاد متناظر در استان‌ها تصمیم گیری شد. هدف از شکل گیری این ستاد رصد و جمع بندی اخبار و عملیات جمعیت‌های استانی در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا