اقتصادی

توسعه گردشگری سلامت با بخش خصوصی

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران می گوید با توجه به بستر مناسب گردشگری سلامت، بیماران کشورهای همسایه می توانند در قالب گردشگری سلامت به ایران سفر کنند.

به گزارش تیتر اول، با توجه به توسعه زیرساخت های سلامت در سال های اخیر، تعداد زیادی از بیماران از کشورهای همسایه برای مداوا راهی ایران شدند.

علاوه بر درآمد سفر این افراد، ایجاد بستری برای افزایش تعداد بیمارانی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، از برنامه هایی است که دولت و بخش خصوصی در دستور کار قرار داده اند.

محمدرضا کرباسی، نایب رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل ایران در پنجمین کنفرانس اسلامی گردشگری سلامت از توان بخش خصوصی در ارائه خدمات گردشگری سلامت به مسافران خارجی خبر داد و گفت: دوره پنج ساله ایران کند شده است.

به گفته وی، از سال 1393 همزمان با افزایش اختلافات سیاسی ایران و عربستان، برگزاری همایش های سلامت اتاق بازرگانی به دلیل خطر شیطنت و مشکلات اجرایی متوقف شد.

معاون وزیر امور خارجه اتاق بازرگانی ایران افزود: امروز خوشبختانه نشانه‌هایی از بازگشت همکاری‌ها بین ایران و عربستان مشاهده می‌شود و فضای منطقه آرام‌تر شده و امکان تهیه پیش‌نویس وجود خواهد داشت. سند جدید و برگزاری پنجمین همایش گردشگری سلامت.

کرباسی با بیان اینکه مسئولان اتاق بازرگانی در دیدار با مسئولان کشورهای همسایه به ظرفیت ایران برای گردشگری سلامت اشاره کردند، تصریح کرد: باید در این زمینه اولویت را به کشورهای همسایه بدهیم و دفاتر انجمن گردشگری سلامت را در همسایگی راه اندازی کنیم.

وی گفت: تاجیکستان، افغانستان، عمان، جمهوری آذربایجان و عراق کشورهای هدف اصلی ایران در این زمینه هستند و ظرفیت سایر کشورها نیز در مراحل بعدی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا