استان ها

گام های ماندگار سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری

با توجه به اخبار آنلاین سازمان منطقه آزاد ماکو: مهدی خلفخانی روز سه شنبه با تشریح دستاوردهای فرهنگی دولت های یازدهم و دوازدهم در منطقه آزاد ماکو ، افزود: برگزاری نمایشگاه ها ، جلسات ، معرفی مدارس ارتقاء سلامت ، بازدید از مردم و اطمینان به مردم معاون همچنین به منظور انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد و بانک قرض الحسنا رسالت فعالیت می کند.

وی ادامه داد: برگزاری سمینارهای آموزشی ، ایجاد کارگروه های تخصصی ، برپایی همایش ها و جشنواره های مختلف ورزشی (منطقه ای ، ملی و بین المللی) ، جشنواره های اجتماعی و سلامت ، جشنواره های محلی و ملی ، حمایت از نخبگان ورزشی ، مدال آوران و استارت آپ ها و ایجاد مکان های ورزشی ، میزبانی اعضای تیم ملی ، میزبانی امتیاز میزبانی و برگزاری مسابقات مقدماتی فوتسال در 3 کشور ، برگزاری دوره های جستجوی استعدادیابی ، برگزاری دوره های آموزشی برای داوران و مربیان ، اجرای برنامه نظارت بر سلامت کارکنان این سازمان ، توزیع بسته های غذایی و بهداشتی به نیازمندان از دیگر فعالیت های این حوزه عنوان کرد.

*** توسعه زیرساختهای جهانگردی ، بازاریابی و تبلیغات ، تجهیزات و خدمات

معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری انجام شده است ، افزود: تعمیر و بهسازی مکان ها و بناهای تاریخی ، ساخت و ساز ، بهسازی و پله های مجموعه هیدرو تراپی آبگرم شوت. قلعه های تاریخی ، ساختن یک چشمه موسیقی در پارک امام خمینی و تحقیقات برای توسعه گردشگری.

مهدی خلفخانی افزود: همچنین در توسعه سرمایه گذاری ، ساخت پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اجرایی و بخش خصوصی در ساخت و ساخت هتل ها ، استراحتگاه های اکوتوریسم ، اوقات فراغت چند منظوره ، مجتمع های تجاری ، مسکونی و ورزشی انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در جهت توسعه امکانات و خدمات گردشگری گام برداشته شده است ، ادامه داد: دستورالعمل های تهیه و تدوین شده برای کمیسیون ارزیابی فرصت های گردشگری منطقه و تصویب هیئت مدیره ، دستورالعمل های لازم و صدور مجوز برای دفاتر خدمات گردشگری را تهیه و تنظیم کرده است. این اقدامات شامل تهیه و تدوین دستورالعمل های صدور مجوز برای مراکز اسکان موقت ، مهمان خانه ها و خانه های اجاره ای است.

وی اضافه کرد: نظارت و تصویب هتلی چهار ستاره در دست ساخت از صندوق توسعه ملی ، ایجاد گروه نظارت بر تأسیسات گردشگری یکپارچه ، دریافت کد کاربر و دسترسی به سامانه جامع آماری وزارت فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی برای ادغام و سازماندهی. بانک اطلاعاتی آمار گردشگری ، دوره های آموزشی و تبادل نظر برای فعالان و سایت های گردشگری و همچنین مجوز سازمان های منطقه آزاد ماکو به اماکن گردشگری در منطقه از دیگر اقدامات برای توسعه تجهیزات و خدمات است.

وی همچنین به بازاریابی و تبلیغات در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع بسته های تبلیغاتی منطقه آزاد ماکو از جمله بروشور ، نقشه و راهنما ، شرکت در نمایشگاه های بین المللی گردشگری در تهران ، جمهوری آذربایجان (باکو) ، ارمنستان (ایروان) و ترکیه استانبول ، که شرکت در نمایشگاه های ملی گردشگری در کیش ، قشم ، شیراز و ارومیه ، تهیه و نصب ساختارهای تبلیغاتی برای جاذبه های گردشگری ، برپایی جشنواره نوروزی در ایام نوروز و برگزاری تورهای آموزنده در مورد خدمات مسافرتی و دفاتر گردشگری محلی از فعالیت های این حوزه است.

*** هفت اداره مدرسه در منطقه ایجاد شده است که شامل اهدا کنندگان ، تجهیز و نوسازی مدارس می شود

معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ساخت 7 مدرسه با مشارکت خیرین ، تجهیز و نوسازی مدارس منطقه ، اذعان کرد: سه مدرسه جدید روستایی امسال در شهرهای مختلف احداث می شود.

خلفخانی ادامه داد: تجهیز و تعمیر مرکز تحقیقات دانشجویی ماکو ، برگزاری آزمون های ورودی دانش آموزان پیش دانشگاهی در رشته های تخصصی و عمومی ، برگزاری کارگاه های تخصصی آموزش محیط زیست در مدارس منطقه ای ، تهیه بسته های حمایتی برای 3 هزار دانش آموز از منابع منطقه برای سال تحصیلی جدید است. در حوزه هنر

وی خاطرنشان کرد: از برگزاری کارگروه های تخصصی آموزش محیط زیست در مدارس منطقه ، برگزاری مسابقات رباتیک در بین دانش آموزان منطقه و همچنین آموزش سازمان ها و حمایت از افراد منتخب جهت صلاحیت در مسابقات کشوری خبر داد.

*** اجرای طرح مدرسه تجارت با همکاری آزمایشگاه ایده های سازمان

وی ادامه داد: ایجاد کارگروه و یک شورای مشورتی برای مدارس تجاری (اجرای طرح مدرسه کسب و کار در منطقه و فعال کردن معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه در حوزه خلاقیت) ، برپایی همایش مدرسه تجارت برای 200 معلم برگزیده از منطقه. تور مجازی در مدارس نمونه دولتی برای تعدادی از معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه در منطقه با برگزاری سمینار روشهای تدریس تعاملی معلمان در منطقه با دکتر نیرو ، یکی از بهترین معلمان در روش های تدریس تعاملی – برنامه مدرسه کارآفرینی. .

معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو که سمینار آموزشی و آموزشی برای معلمان توانمند منطقه (تقویت مهارت های حل مسئله و ارائه راه حل های خلاقانه) برگزار می کند – مدارس کارآفرینی ، برگزاری سمینارهای تولید محتوا برای معلمان منطقه 56 در مساجد منطقه پایه ، برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن کریم با 3،300 شرکت کننده و چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان ، برگزاری 5 نمایشگاه کتاب با بیش از 40 هزار جلد کتاب از 100 ناشر برتر کشور در موضوعات مختلف فرهنگی و مذهبی ، رویدادهای ملی و مذهبی مانند فجر دهه ، ماه مبارک رمضان ، ماه محرم ، جشن میانه شعبان ، هفته وحدت ، روز فاطمیون و بیش از 200 برنامه در منطقه. هنر و آموزش.

وی افزود: پرستش وضعیت فردی جامعه ، پرستش بیش از هزار نفر از اقشار مختلف زندگی در منطقه از جمله کارگران ، هنرمندان ، نمازگزاران ، فعالان قرآنی ، جانبازان ، پرستاران و سایر نخبگان یک فعالیت فرهنگی است.

خلفخانی همچنین با بیان اینکه 680 میلیون تومان برای ساخت مسجدی در شهر ماکو و تجهیز مساجد منطقه برای حمایت از کارکنان مذهبی و مساجد هزینه شده است ، افزود: (بیش از 8 کنسرت) ، نمایشگاه خوشنویسی ، نقاشی ، عکاسی ، سمپوزیوم و جشنواره فیلم تلگرام از دیگر فعالیت های فرهنگی ، هنری و آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: نمایش فیلم ها در مناسبت های مختلف ، شناسایی هنرمندان محلی ، شناسایی استعدادها ، آموزش و ترویج هنر در منطقه ، ایجاد اتاق های فکر هنرمندان و کارگاه های تخصصی و ساماندهی کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف هنری. .

*** مشارکت منطقه آزاد ماکو در ساخت 113 مسکن برای نیازمندان در دولت احتیاط و امید دولت

معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به بند 112 (g) قانون پنجم توسعه گفت: در همین راستا سازمان منطقه آزاد ماکو 113 خانه برای فقرا در سه شهر ماکو ، شوت و پلدشت احداث کرده است. تحویل کمیته تأمین و رفاه شد.

مهدی خلفخانی در مصاحبه با منطقه آزاد ماکو افزود: بیش از 10 میلیارد ریال از درآمد این سازمان برای ساخت این 113 واحد مسکن برای فقرا هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال طبق توافق نامه 617 واحد مسکن با مشارکت سازمان و کمیته امداد امام با 50 درصد سهم 16 میلیارد و 420 میلیون تعمیر ، مجهز و بهسازی می شود.

وی همچنین افزود که در سال 1997 این سازمان یک میلیارد و سیصد میلیون برای اسکان معلولین (مشتریانی که تحت تأثیر بهزیستی قرار گرفته اند) فراهم کرده است.

خلفس خانی افزود: میزان سپرده های موجود در حساب خزانه داری از ماده 112 (g) برنامه پنجم پنجم توسعه و ماده 83 (الف) برنامه ششم توسعه بیش از 31 میلیارد بوده است.

معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: بیش از 5 میلیارد و 894 میلیون بار سپرده های پشتیبانی کمیته امداد در سال 1995 47٪ ، 20٪ برای فرهنگ و 33٪ برای نیازمندان بوده است. شاتس و پولادشت خرج می کنند.

وی اذعان کرد: همچنین در سال 95 بیش از 5 میلیارد و 894 میلیون ودیعه بانکی که توسط ادارات بهزیستی منطقه برای مسکن ، اشتغال و درمان سازماندهی شده است ، برای مشتریان آن هزینه شده است.

وی از اجرای پروژه مفتح الجنان ، بازدید و خوشحال کردن مشتریانی که از سوی نهادهای حمایتی پشتیبانی می شوند ، عنوان کرد در نوروز 97 با 30 میلیون تومان دیگر برنامه های اجتماعی است.

48

دکمه بازگشت به بالا