بین الملل

تلاش باکو و تهران برای توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری

به گزارش سرویس بین الملل فارس، یک مقام ارشد دولتی جمهوری آذربایجان از تلاش برای توسعه روابط تجاری بین باکو و تهران خبر داد.

به گزارش ترند نیوز، میخائیل جباروف، وزیر اقتصاد آذربایجان در توئیتر خود نوشت: گسترش روابط تجاری جمهوری آذربایجان و ایران مورد بحث قرار گرفت.

جباروف به دیدار با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران در باکو اشاره کرد و در این دیدار وضعیت کنونی و چشم انداز همکاری های اقتصادی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جباروف افزود: ما همچنین گسترش روابط تجاری را در نظر گرفتیم.

سفارت جمهوری آذربایجان در تهران روز یکشنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری با حضور رسانه های داخلی برگزار کرد. علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در مراسم افطار گفت: آذربایجان یکی از کشورهایی است که برای ارزش‌های اسلامی و همبستگی اهمیت زیادی قائل است.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اخیراً یادداشت تفاهمی بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد روابط جدید بین منطقه اقتصادی زنگور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق این کشور امضا کرد. ایران.

اخیراً یک مقام ارشد دولتی جمهوری آذربایجان امضای یادداشت تفاهم بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد روابط جدید بین منطقه اقتصادی زنگزور و جمهوری خودمختار نهجوان از طریق ایران را به عنوان یک امضای یادداشت تفاهم اعلام کرد. رویداد تاریخی

حکمت هایف معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: ایران و آذربایجان با خرسندی تاکید کرده اند که مسیرهای جدید یک کریدور بین المللی مهم برای حمل و نقل و انتقال برق خواهد بود.

محمود عباس زاده مشینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخیرا به ترند نیوز گفت: دولت جدید ایران برای همسایگان خود به ویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است.

انتهای پیام/




در صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا