فرهنگ و هنر

تقویت جایگاه باورها و ارزش‌های انقلابی از جدی‌ترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی است

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) ، رئیس سازمان دانش آموزی جهاددانشگاهی از برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی و فرهنگی در شهر مجازی حسینیه خبر داد. دانشجویان ایرانی در سراسر کشور شعبه تشکیل می دهند.

به گزارش تیتر اول ، مهدی عباسی رئیس سازمان دانش آموزی جهاددانشگاهی ضمن تسلیت در ایام عزاداری محرم با اشاره به وضعیت فعالیت های فرهنگی در جهاددانشگاهی گفت: کشور و کل جامعه بین المللی در حال حاضر متاثر از ما سعی کرده ایم بیماری های کرونا قلب و برنامه های خود را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد فضای معنوی مناسب و ترویج پیام قیام عاشورا ، با توجه به شرایط ملی در شرایط کرونا ، برنامه ها به صورت مجازی از صفحات اینستاگرام سازمان دانشجویی پخش می شود.

عباسی اعلام کرد: حسینیه مجازی دانشجویی محرم ایرانی سال گذشته کار خود را آغاز کرد و شعب این سازمان با برنامه های مجازی ویژه دانشجویی شامل سخنرانی ، شکرگزاری ، شب شعر و پرسش و پاسخ ، شب اول محرم را عزادار کردند. این حسینیه همچنین در طول سال علاقه مند به پذیرش دانشجو از طریق برنامه های مختلف و مسابقات مذهبی بوده است.

به گفته وی ، ویژه برنامه ای تحت عنوان “زندگی ، امام حسین ، عاشورا” در سازمان دانش آموزی واحد البرز در دو قسمت پادکست و ایجاد محتوا از کتاب شهید فرهنگی برجسته امام حسین (ع) اجرا می شود. انسانیت توسط علامه محمدتقی جعفری (ره) نوشته شده است.

جهاد دانشگاهی ، رئیس سازمان دانش آموزی افزود: شعبه زنجان میزبان مسابقه خوشنویسی با قلم و مرکب با عنوان “نگارش عباراتی از زیارت عاشورا” و “شب شعر آیینه” است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی دانشجویی ، وی ادامه داد: شعبه لرستان همچنین میزبان دهمین سوگواره عکاسی محرم محرم با تمرکز بر عکاسی آیینی عزاداری مرارراما در ماه محرم و قسمت ویژه محرم می باشد. و کرونا دستور کار این صنعت همچنین شامل تولید فیلم های با موضوع محرم است و دانش آموزان هشت کلیپ با تمرکز بر موضوع کربلا و به تصویر کشیدن درس ها در زمینه مجازی ایجاد می کنند.

عباسی از “نشست تاریخ شیعه” که توسط سازمان دانش آموزی استان رضوی در خراسان ، آیین های دمام زنی و تعزیه که توسط سازمان دانش آموزی استان کراسان جنوبی برگزار شده بود ، و مراسم عزاداری و سخنرانی در زمینه علل قیام سعیده و سالارا خبر داد. شهید دانش آموز اباعبدالله الحسین (ع) هرمزگان هر ماه دارای برنامه وابسته دیگری از سازمان دانش آموزی در ماه محرم است.

رئیس سازمان دانش آموزی جهاددانشگاهی اعلام کرد: سازمان دانش آموزی استان مرکزی مراسم عزاداری و سخنرانی برگزار کرد ، سازمان دانش آموزی واحد الزهرا (س) مسابقه عکس “پرچم” ، “لبیک یا حسین یعنی …” و مجموعه ای از جلسات آنلاین. “سلام از راه دور” این روزها عزاداری می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا