ورزش و نشاط

تعویض های اسکوچیچ خوب بود/ اگر می‌باختیم، می‌گفتند چرا طارمی دعوت نشد

به گزارش شفاف، ابراهیم قاسم پور درباره پیروزی دقایق پایانی تیم ملی ایران با نتیجه 2 بر یک مقابل لبنان و سه امتیاز این دیدار گفت: خوشبختانه بازی را بردیم. گفتم روی کاغذ و فوتبال جلوتر بودیم اما دیدیم اتفاقات عجیبی برای هر دو تیم در حال رخ دادن است. ما در نیمه اول توپ را کنترل کردیم، اما خطر بزرگی نداشتیم. لبنان هم سعی کرد گل نخورد و وقتی این اتفاق افتاد به گل رسید. همان اشتباهی که مقابل ژاپن مرتکب شدیم اینجا هم تکرار شد. با تصور اینکه توپ بیرون بود، دروازه بان ها و دفاع ما نادیده گرفته شدند و لبنان به گل رسید.

او درباره تغییر در نیمه دوم در اسکاتلند که باعث شد تیم ملی تهاجمی تر شود، گفت: در نیمه دوم بازیکنان ما خیلی بهتر بازی کردند. شیفت های ما به خصوص خوب بود. در خط دفاعی تیم لبنان تقریباً در تست پاس گل زد و ما گل خوردیم. مستحق زدن گل دوم بودیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و پیروز شدیم.

بازیکن باسابقه تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: معتقدم با تغییراتی که انجام شده بهتر شده ایم. وقتی از توپ بلند استفاده می کنیم، یک زن هم باید در خط حمله باشد. به همین دلیل کریم انصاری فرد برای پایان بازی وارد زمین شد. البته او می توانست سریعتر بازی کند. از سوی دیگر، یک قدم جلوتر بردن امیری با توجه به ویژگی های او از جمله تکنیک های فوق خوب بود. گل دوم بعد از حرکت امیری به ثمر رسید. به هر حال از این برد خوشحال شدیم.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه اگر بازی را نمی بردیم با وجود بازی خوب، فاصله اسکوچیچ و طارمی را خالی نمی کرد، گفت: این اتفاقات همیشه برای شکست می افتد. می گویند هیچکس کشته های فرمانده برنده را نمی شمرد. از طرفی در مورد شکستگی هر عمل مثبتی منفی نشان داده می شود. اگر باختیم می گفتند چرا طارمی از دست داد؟ این داستان بزرگ شد. هر سوالی که پرسیده می شد تیم را به مرز می رساند. خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. با این حال معتقدم طارمی بودن موثر است و باید به آن رسیدگی شود.

بیرانوندا با بیان اشتباهات پی در پی کاسم پور در بازی و تکرار همان اشتباه مقابل کره جنوبی گفت: انتظار داریم بازیکنانی که سال ها بازی می کنند کم تجربه و لژیونرها باهوش تر باشند. مخصوصا داخل دروازه که نقطه اتکای هر تیمی است و کسی نیست که این خطا را بپوشاند.

یک کارشناس فوتبال درباره افزایش شانس این کشور برای جام جهانی گفت: معتقدم با امتیازهای بسیار بیشتر به جام جهانی می رسیم. تفاوت امتیازات ما هر روز بیشتر می شود. جدای از اینها، تیم های دیگر انگیزه خود را از دست می دهند. حقیقت را باید پذیرفت. قدرت تیم هایی که با ما بازی می کنند زیاد نیست. البته در فوتبال هیچ انتظاری نمی رود.

وی درباره بازی ایران و سوریه در هفته ششم 16 آبان گفت: باید مراقب اتفاقات بدی که در فوتبال می افتد باشیم. سوریه هم مثل لبنان فوتبال بازی می کند و از اتفاقات خاص خوشحال است. روی کاغذ از همه تیم ها بهتریم به جز کره جنوبی که سطح ماست.

دکمه بازگشت به بالا