جامعه

تعلیق دو هفته‌ای بررسی لایحه استخدامی شهرداری‌ها

نایب رئیس کمیته امور اجتماعی پارلمان از تلاش این کمیسیون برای تهیه طرحی برای کمک به رفع تبعیض در قراردادهای اجرایی خبر داد.

وی در مصاحبه با تیتر اول عباس گودرزی در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: “در این جلسه ما لایحه اشتغال شهرداری را در نظر گرفتیم ، مرکز تحقیقات مجلس و کمیته اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی اقدامات بیشتری انجام خواهند داد و پس از بررسی دقیق لایحه فوق الذکر ، مجدداً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده بوردرد در مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین اصلاحیه ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری که طرحی را برای حذف تبصره این ماده پیشنهاد می کند ، بررسی کرد. با توجه به اینکه طرحی در قالب ساماندهی استخدام کارمندان دولت در حال تدوین است ، فوراً به مجلس ارائه می شود. با توجه به اینکه این طرح از اولویت های کمیسیون اجتماعی است ، تصمیم بر این شد که این دو طرح ادغام شود و پس از بررسی در دادگاه ، فوراً در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

در پایان ، گودرزی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان امور اداری و استخدامی ، دیوان محاسبات کشور ، وزارت کشور و مرکز تحقیقات مجلس افزود: این طرح برای جلوگیری از تبعیض در انواع قرارداد های اجرایی با کارمندان طراحی شده است. همچنین بی عدالتی های موجود در استخدام ، تخصیص فرصت های شغلی و پرداخت ها را از بین می برد. این طرح در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا