استان ها

تدوین و انتشار طرح پژوهشی «بازگشت به خود و جامعه در درمانگری اعتیاد»

حجت الاسلام رضا عباسپور در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از مشهد به عنوان آخرین اقدام معاونت فرهنگی و دانشجویی از تدوین و انتشار طرح پژوهشی «بازگشت به خود و درمان اعتیاد» خبر داد. دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای حل معضلات اجتماعی. مشخص شده: دفتر مطالعات فرهنگی یکی از واحدهای دانشگاهی در راستای رسالت اجتماعی خود تحت سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، در اسفند ماه سال 1400 پژوهشی را با عنوان «بازگشت به خود و درمان اعتیاد اجتماعی توسط انجمن روش NA» انجام داد.

وی افزود: به همین منظور تیمی از پژوهشگران در اسفندماه 1400 نشست فشرده با رئیس فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و انجمن وابسته NA برگزار کردند که در اکثر موارد مشاهده شده است که عدم اعتماد به نفس و معنویت منجر به اعتیاد شده و بیش از همه با ایجاد و تقویت این زمینه ها از احتمال بازگشت به اعتیاد جلوگیری کرده است.


بیشتر بخوانید:

حل مشکلات اجتماعی شهری با همکاری دانشگاه و قوه قضائیه


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: اعتیاد همواره به عنوان یک پدیده مخرب در زندگی انسان شناخته شده و به آن بیماری می گویند. اگرچه این بیماری مربوط به سن نیست. اما گسترش آن در بین جوانان جامعه که آینده کشور است، نه تنها پیامدهای ویرانگری شخصی برای فرد دارد. همچنین می تواند آینده جامعه و کشور را تباه کند. از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه اجتماعی روشنگری های لازم در خصوص بیماری ویرانگر و ویرانگر این جامعه و آگاه سازی نسل جوان و خانواده ها از پیامدهای این بیماری که در بیشتر موارد به خواست جامعه رخ می دهد بر عهده جوانان، دانش آموزان و خانواده هاست. . فردی.نشان دهید که ضمیر خودآگاه جوانان از عوامل این بیماری خلاص می شود.

عباسپور از تدوین و انتشار 10 طرح پژوهشی توسط گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی تا تابستان سال آینده خبر داد و گفت: این معاونت به تازگی با مدیریت اعضای هیئت علمی علی بلوچیان و زهرا اسکافی و برای اولین بار فعالیت پژوهشی خود را آغاز کرده است. زمان قبل پروژه تحقیقاتی خود را در میلاد امام سجاد (ع) آشکار کرد. طرح دوم استفاده از خانواده دانشگاه آزاد هم اکنون در پیش است.

وی انجام این مطالعه را برای خانواده ها به منظور پیشگیری از بیماری برای اعضای خانواده و خانواده های مبتلا به این بیماری هولناک، درمان و کمک به فرد بیمار خانواده توصیه کرد و ابراز امیدواری کرد که جوانان، دانش آموزان و خانواده های این مرز و بوم پژوهششناخت جنبه های مخرب بیماری و پیشگیری از شیوع بیماری در جامعه اسلامی با پرورش و ترویج عوامل موثر پیشگیری.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از اساتید، کارکنان و دانشجویان خواست تا با همکاری یکدیگر برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود را به دفتر مطالعات مستقر در این ساختمان ارائه کنند؟ معاونت فرهنگی دانشجویی داوری و تایید حمایت می شود.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا