جامعه

تدوین تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور

برای اولین بار ، تاریخ شفاهی مدیریت بیابان در کشور بر اساس مصاحبه با محققان ، کارشناسان ، پیشکسوتان و مدیران و همچنین افراد کلیدی گذشته و حال مدیریت بیابان در استانها و ستاد جنگلها ، مراتع و آبخیزداری است. .

به گزارش تیتر اول در قالب تحقیقات تاریخ شفاهی ، 25 متخصص که بیش از نیم قرن در پروژه های تحقیق ، سیاست گذاری ، برنامه ریزی و ضد بیابان زایی کار کرده اند ، مصاحبه و مصاحبه می کنند.

وحید جعفریان ، مدیر کل دفتر امور کویر سازمان جنگلداری با جزئیات بیشتر این پروژه توضیح داد: آنها با ایده ها و ابتکارات خود مناطق بیابانی را احیا کرده و روستاها ، شهرها و مناطق بیولوژیکی این مناطق را حفظ کرده اند.

مدیرکل دفتر امور کویر سازمان جنگل ها افزود: دانش علمی و تجربی این افراد گنجینه ارزشمندی است که می تواند ثروت را به کار در مدیریت ملی کویر بیفزاید و به طیف وسیعی از اقدامات برای مبارزه با بیابان زایی هویت و اعتبار بخشد. “

جعفریان یادآور شد: استفاده از دانش و تجربیات گذشته راه را نرمتر و شفاف تر کرده است ، همچنین باعث کاهش خطاها و تکرار آزمون و خطا شده است. پس انداز گذشته باعث انگیزه همکاران جدیدی می شود که در این بخش ها فعال هستند و وسیله ای برای تکریم و قدردانی از تلاش کسانی است که در این راستا کار کرده اند.

مدیرکل دفتر بیابان زدایی سازمان جنگلداری همچنین خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود اقدامات برنامه ریزی شده در 17 ژوئن روز جهانی مبارزه با بیابان زایی پایان یابد.

به گفته مرکز اطلاعات جنگل ها ، پروژه شفاهی مدیریت شفاهی صحرا پروژه مشترک دفتر امور کویر و دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا