استان ها

تأسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رییس جمهور پیگیری می شود/ شبکه رادیویی و تلویزیونی کیش به شبکه ملی مناطق آزاد کشور تبدیل می شود

همانطور که توسط آژانس تیتر اول از گیلان گزارش شده است. مهندس حمیدرضا مومنی ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ؛ در جلسه هیئت اداری این سازمان ، با اعلام اینکه برای پویایی بیشتر ، به حداقل رساندن و استفاده از نیروی کیفی ، ساختار سازمانی دبیرخانه شورای منطقه را تغییر داده ایم: فناوری اطلاعات ، ارائه دو رکن “شفافیت” و “دقت” تحت نظارت رانندگان ، و در همین راستا یک بستر هوشمند و الکترونیکی در مناطق آزاد جدید ایجاد می شود تا همه خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه حوزه تأمین مالی یکی از اجباری ترین حوزه های فعالیت در مناطق است که بر اساس آن رویکرد جدید فروش زمین به ویژه زمین های بدون کشت را ممنوع می کند ، افزود: این حوزه گزینه جدی در پولی و بازارهای مالی رئیس جمهور برای ایجاد یک بانک منطقه آزاد تلاش می کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به نقش اطلاعات صحیح در تصمیم گیری و اجرای برنامه ها ، بر اهمیت به روزرسانی مداوم شاخص ها و اطلاعات مناطق آزاد تأکید کرد و گفت: روابط عمومی در مناطق یکی است از مهمترین مناطق عملکردی ارائه مناطق آزاد در همه سطوح قابل قبول نیست و باید با یک دیدگاه و برنامه حرفه ای در مورد واقعیت مناطق و عملکرد مثبت مناطق ابلاغ شود.

مشاور رئیس جمهور با اعلام اینکه شبکه رادیویی و تلویزیونی کیش به یک شبکه ملی منطقه آزاد در کشور تبدیل می شود ، افزود: این مهم را تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به آخرین بازدید خود از منطقه آزاد ارس ، جایی که 29 مشکل از 30 مشکل مطرح شده توسط بخش خصوصی در یک ماه حل شده بود ، افزود:

مومنی گفت: هنگام خواندن قانون مدیریت مناطق آزاد و قانون برنامه هفتم توسعه ، ارائه نظرات کارشناسان منطقه ای ضروری است ، با اشاره به اینکه این یکی از ماموریت های کارشناسان اقتصاد آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه ایالت ؛ وی افزود: اگر بخش خصوصی دارای صلاحیت های فنی ، مالی و برنامه ای باشد ، ما آمادگی داریم با رعایت کامل مراحل قانونی ، مدیریت مناطق جدید را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

دکمه بازگشت به بالا