جامعه

تاکید رییس سازمان جنگل‌ها بر ضرورت تامین به‌موقع اعتبار اطفای حریق

رئیس سازمان جنگل ها با تأکید بر اینکه بودجه اطفا حریق باید برای شش ماه اول سال برنامه ریزی شود ، گفت: به زودی 850 کارمند جدید در سازمان جنگل استخدام می شوند.

به گزارش تیتر اول ، مسعود منصور امروز در حاشیه این نشست که محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشت به خبرنگاران گفت: جلسه امروز سه موضوع اصلی سازمان جنگل را مطرح کرد که اولین آن جذب نیرو های جدید بود.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته 2800 عضو سازمان جنگل بازنشسته شده بودند. اگرچه ما هیئت حاکمه هستیم و معتقدیم که باید این نیروها یک به یک جبران شود ، اما درخواست ما این بود که طبق قانون حاکم ، یک سوم این نیروها – حدود 860 نفر – مجوز تأمین منابع را داشته باشند.

منصور گفت ما قبلاً از سازمان استخدام مجوز استخدام این كارمندان را اخذ كرده ایم: “امروز آقای نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه رسماً اعلام كرد كه این سازمان از سازمان جنگل ها برای جذب 860 پرسنل درخواست كرده است.” جدید موافقت می كند امسال منابع لازم را برای این کار در نظر می گیرید.

رئیس سازمان جنگلها افزود: درخواست دیگر رئیس سازمان برنامه و بودجه ما این بود كه به دلیل گرمای هوا و آتش سوزی ها ، آتش سوزی ها و اعتبارات اطفا حریق در جنگل ها و مراتع كشور به ما اختصاص یابد.

به گفته وی ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 300 مورد آتش سوزی در مناطق طبیعی کشور رخ داده است و لازم است نیروهای آتش نشانی انسان در اسرع وقت تجهیز شوند. علاوه بر این ، وزارت دفاع باید بودجه ای را برای اطفای حریق تأمین کند.

منصور همچنین با اعلام اینکه وزارت دفاع و آتش نشانی ما حدود 120 میلیارد تومان اعتبار دارد ، اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که در این زمینه با ما همکاری خواهند کرد.

در بخشی دیگر از سخنان ، رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه مهلت اجرای پروژه های آبخیزداری سرانجام تا پایان ماه اکتبر است ، گفت: است.

وی افزود: علاوه بر این ، بخشی از منابع ما از محل درآمد سازمان جنگل است. بنابراین تصمیم گرفته شد که حداقل 50٪ از این درآمد برای استفاده در کارهای حفاظت و مرمت به سازمان جنگل بازگردانده شود. البته باید تأکید کرد که این درآمد مربوط به کاربری زمین نیست و مربوط به فعالیت های فرآوری چوب ، منافع ملکی و … است.

ادامه دارد

دکمه بازگشت به بالا