جامعه

بخشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها عمدی و دستی در کار است

حدود یک ماه است که بخشی از جنگل ها و مراتع کشور در حال سوختن است. در ابتدا علت آتش سوزی سهل انگاری گردشگران و برخی اختلافات محلی بود اما اکنون با 1100 آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور ، فرمانده یگان حفاظت از جنگل ها در سه ماه می گوید: به سازمان های مربوطه نشان دهید.

سرهنگ علی عباس نژاد با تیتر اول مصاحبه کرد وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 1100 آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور رخ داده است که از این تعداد حدود 300 مورد در 10 روز گذشته بوده است ، اظهار کرد: به نظر ما درصدی از این آتش سوزی ها عمدی و دستی هستند. این نشان دهنده ناکارآمدی سازمانهای ذیربط است و حتی ممکن است استثمار سیاسی در پس آن باشد.

وی افزود: تاکنون چندین نفر به اتهام آتش سوزی عمدی در جنگل ها و مراتع دستگیر شده اند و پرونده از طریق دستگاه قضایی مطرح می شود.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل ها در مورد خسارات وارده به مراتع و جنگل های کشور در اثر آتش سوزی های اخیر گفت: “گاهی اوقات اطلاعات نادرست درباره میزان خسارت ناشی از آتش سوزی ها منتشر می شود.” با توجه به اینکه هنوز برخی مناطق طبیعی کشور در معرض آتش سوزی است ، برای ارزیابی خسارت ها به اقدامات تخصصی بیشتری نیاز داریم ، اما اکنون می توان گفت که آتش سوزی هفته گذشته حدود 800 هکتار از جنگل ها و زیستگاه ها را تحت تأثیر قرار داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا