سلامت و تندرستی

اصرار وزارت بهداشت بر اجرای برنامه “شیرمدرسه”/ درخواست تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت با اشاره به نیاز کودکان به شیر و نیاز به تامین ویتامین ها و کلسیم لازم گفت: امسال موضوع مطرح است و درخواست کردیم در این زمینه اجرایی شود. رویداد بازگشایی مدارس

دکتر زهرا عبداللهی در گفت وگو با تیتر اول وی با اشاره به از سرگیری تدریجی مدارس در پی شیوع بیماری عروق بیماری کرونا گفت: فسفر آنها را تامین کنیم.

وی افزود: این برنامه بسیار مورد نیاز است زیرا در بهبود رشد کودکان و تامین نیازهای تغذیه ای آنها و ترویج فرهنگ مصرف شیر موثر است و امسال نیز به این موضوع رسیدگی می شود و از برنامه و بودجه درخواست کردیم که این موضوع را تامین کند. بودجه لازم برای برنامه شیر مدارس که در صورت شروع مجدد به کار مدارس اجرا می شود.

وی تاکید کرد: به ویژه در ایام تاج گذاری نیاز بیشتری به ویژه در مناطق محروم احساس می شود که بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان به گونه ای تامین شود که سیستم ایمنی آنها تقویت شده و پاسخ مناسب به بیماری های عروق بیماری کرونا قلب ارائه شود.

عبداللهی ادامه داد: حدود دو سال پس از شیوع بیماری کرونا، مدارس تعطیل شد و برنامه اجرا نشد، اما یک سال قبل از آن در سال 1398، متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار برنامه، برنامه متوقف شد و اجرا نشد.

به گزارش تیتر اول، پیش از این مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفته بود: افزایش ناامنی غذایی متاسفانه سوء تغذیه و کمبود ریزمغذی ها در کودکان زیر 5 سال افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا