فرهنگ و هنر

تاکید رئیس فرهنگستان بر دسترسی عمومی به پیکره فرهنگ‌نویسی

فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، با ارائه گزارشی از شکل گیری جنبش “دسترسی عمومی به بدنه زبانشناسی فرهنگستان” ، از تأکید رئیس آکادمی در رفع موانع دسترسی عمومی به متن فرهنگ نامه خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، بررسی مقدماتی برای دسترسی عمومی به زبان آکادمی آغاز شد و متنی با امضای 500 نفر منتشر شد. به دنبال شکل گیری این جنبش ، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت که “امید است در ماه های آینده ، محققان بتوانند با تهیه مقررات لازم و تأمین زیرساخت های فنی ، از فرهنگ نامه به طور کلی بهره مند شوند”.

فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اکنون گزارشی در مورد توسعه اسکن “دسترسی عمومی به سازمان زبان شناسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی” و “تأکید رئیس آکادمی در رفع موانع دسترسی عمومی به متن فرهنگ نامه” منتشر کرده است. در آگوست 2016 و پس از تهیه پیش نویس برنامه و انتشار نسخه اولیه در گروه های دانشجویی و جمع آوری امضا ، و همچنین ارسال متن برنامه برای اساتید و محققان به طور رسمی در دسامبر 2016. وی درخواست خود را به آکادمی زبان و ادبیات فارسی ارسال کرد. در نامه ای از دکتر غلامعلی حداد عادل ، رئیس دانشکده ، دکتر علی اشرف صادقی ، عضو دانشیار و مدیر فرهنگ لغت ادبیات ، بر نقش آکادمی در کمک به استادان و محققان زبان و ادبیات فارسی تأکید کرد. موانع دسترسی این دسترسی و مزایا را در اسرع وقت در دسترس مردم قرار دهید.

اکنون ، پس از انتشار پاسخ دکتر صادقی به نامه رئیس آکادمی ، دکتر حداد عادل مجدداً بر لزوم حل مسائل مطرح شده در این راستا در اسرع وقت تأکید کرده و از مدیران آکادمی خواسته است تا در این زمینه با کارشناسان و کارشناسان مشورت کنند.

متن اولین نامه رئیس فرهنگستان به دکتر صادقی به شرح زیر است:

کلام خدا
استاد افتخاری ، دکتر علی اشرف صادقی
عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و مدیر گروه فرهنگ نامه

سلام و درود ،
شما می دانید که اخیراً نامه ای به آکادمی رسیده است که در آن برخی از اساتید بزرگوار و محققان علاقه مند و همچنین جمعی از دانشجویان ادبیات فارسی درخواست کرده اند “بدنه گروه فرهنگ نویسی فرهنگستان” در دسترس محققان ، محققان ، دانشکده های ادبی ، گروه های زبان شناسی و سایر م institسسات تحقیقاتی قرار گیرد. گرفتن.

هیچ رازی نیست که شما یکی از ارکان آکادمی و عضو دائمی این نهاد علمی باشید ، این آکادمی کمک اساتید و محققان زبان و ادبیات فارسی را وظیفه اصلی و مهم خود می داند و از سی سال گذشته همواره به دنبال تحقیق و جمع آوری منابع بوده است. برای پاسخگویی به نیازهای اساتید و دانشجویان تولید کنید. اهتمام آکادمی و به ویژه جناب عالی در تدوین “فرهنگ جامع زبان فارسی” نمونه بارز و گواهی درست بر صحت این ادعاست. دسترسی محققان به “بدنه گروه فرهنگ نویسی” چیزی نیست که آکادمی علوم با آن مخالف است. بنابراین ، به درخواست اساتید و دانشجویان طبیعی و منطقی که این درخواست را امضا کرده اند ، از جنابعالی درخواست می شود تا حد امکان با این درخواست موافقت کند و اگر با توجه به جناب عالی و گروه فرهنگ نامه ، در حال حاضر محدودیت ها ، موانع و ملاحظاتی وجود دارد ، موانع اطلاع رسانی به امضا کنندگان نامه ، و علاوه بر این ، دانشکده تحت راهنمایی شما می تواند اقدامات لازم را برای رفع این موانع انجام دهد و در اسرع وقت به سمت اطمینان از این دسترسی و منافع حرکت کند.

“توفیق این استاد ارجمند و همکاران محترم شما در گروه فرهنگ نگاری را از خداوند منان می خواهم تا آنها بتوانند وظیفه خطیری را که شما در تنظیم” فرهنگ جامع فارسی “بر عهده گرفته اید ، انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا