سلامت و تندرستی

دسترسی تولیدکنندگان غذا و دارو به نتایج آنالیز الکترونیکی

دکتر مقدسی با اشاره به اینکه از سیستم شبکه آزمایشگاه ملی سازمان غذا و دارو با تلاش متخصصان و مهندسان در زمینه غذا و دارو و همکاری در بخش خصوصی استفاده شده است ، افزود: این سیستم دسترسی الکترونیکی به نتایج آزمون مانند دسترسی را نیز فراهم می کند آخرین روشهای استاندارد آزمون ، دسترسی به محدودیتهای آزمون مورد تایید FDA و ثبت آزمایشگاههای تاسیسات تولیدی.
از ویژگی های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت اشخاص حقوقی برای مشاهده برگه آنالیز ، ثبت و ارسال نمونه به آزمایشگاه و ثبت آزمایشگاه کارخانه تولید
  • ثبت نام اشخاص حقیقی ، از جمله مسئولان فنی ، عموم مردم و صاحبان مشاغل ، برای ثبت نام و پذیرش نمونه در سیستم
  • درخواست مجوز بهره برداری از آزمایشگاه های شریک ، آزمایشگاه های منطقه آزاد و آزمایشگاه های مجاز تولید و تأیید اعتبار
  • در اصل درخواست تأیید را به آزمایشگاههای مورد تأیید ارسال کنید
  • امکان درخواست گواهینامه GLP

مقدسی افزود: با توجه به امکان بررسی همه فرم های الکترونیکی گزارش آزمایش مبتنی بر محصول بهداشتی در شبکه آزمایشگاه ملی و بخشنامه دکتر محمدرضا شن ساز ، معاون رئیس جمهور و معاون وزیر غذا و دارو به کلیه نهادها و سازمان های ذیربط. از جمله گمرک جمهوری اسلامی ، سازمان ملی استاندارد ، وزارت کشور ، سازمان بازرسی کل ، پلیس جمهوری اسلامی ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا ، قاچاق ، سازمان دامپزشکی ، وزارت جهاد کشاورزی جهاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان قضایی و جمع آوری و فروش مواد اولیه دارویی و اموال ؛ از این پس فقط برگه های گزارش تست الکترونیکی صادر شده از طریق این شبکه معتبر ، معتبر و قابل استناد به مراجع قضایی کشور هستند و سایر برگه های گزارش صادر شده در خارج از این شبکه معتبر نیستند و توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده اند. دارو نیست.

دکتر مقدسی درباره مجوزهایی که تحت این سیستم می توان دریافت کرد ، اظهار داشت: متقاضیان می توانند موافقت اصولی (مجوز اولیه اعطا شده به متقاضی برای راه اندازی آزمایشگاه پس از بررسی اسناد و مطابق با شرایط و ضوابط مورد تأیید سازمان) و مجوز بهره برداری را بدست آورند. (مجوز صادر شده پس از اطمینان از توانایی آزمایشگاه برای انجام فعالیتهای آزمایشی ، بازرسی اسناد ، بررسی و تأیید کمیته فنی ، برای شروع آزمایشگاه در محدوده مصوب مطابق با مقررات مربوط.) در پنل کاربری

وی در پایان با اشاره به اینکه متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای اطلاعات شبکه آزمایشگاهی می توانند از طریق وب سایت https://fdlabnet.fda.gov.ir/ اقدام نمایند ، وی تأکید کرد که همکاران ما در مرکز تماس 91301308 آماده پاسخگویی و ارسال مستقیم به تولید کننده اصلی هستند و مسائل مربوط به واحد وارد کننده.

2121

دکمه بازگشت به بالا