استان ها

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر جبران عقب‌ماندگی‌های چالدران

استاندار آذربایجان غربی در اولین سفر خود به این شهرستان به چالدران رفت و بر تلاش همه دستگاه ها برای جبران عقب ماندگی این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش تیتر اول از آذربایجان غربیمحمدصادق معتمدیان در اولین سفر شهرستانی خود به چالدران به شرایط ارتباطی ویژه این شهرستان اشاره کرد و گفت: چالدران با ابزارهایی مانند قرار گرفتن در کریدور شمال غرب به جنوب شرق و بازگشایی مرز با ترکیه از بن بست خارج می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به موقعیت جغرافیایی چالدران گفت: این شهرستان مانند سایر شهرهای آذربایجان غربی 144 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه دارد و باید از این ظرفیت برای توسعه آبادانی و افزایش درآمد کشور استفاده کرد. “

معتمدیان با اشاره به برنامه ریزی برای بازدید از بازارچه مرزی چالدر گفت: تلاش می کنیم با توافق با ترکیه و رفع مشکلات از ظرفیت این مرز برای رونق اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم افزایش مراودات تجاری با ترکیه تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست و هدف دولت مبنی بر افزایش مبادلات تجاری با ترکیه، نیازمند باز شدن مرزهای جدید هستیم که امیدواریم مردم چالدران نیز از این امر منتفع شوند. فرصت.”

معتمدیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی چالدران افزود: با حمایت دولت و مجلس، چالدران باید در مسیر شمال غرب به جنوب شرق قرار گیرد و تاخیر در حریم جاده ای منطقه را جبران کند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه های دولت سیزدهم تمرکز بر مناطق کم برخوردار است و مصمم هستیم که فاصله و شکاف بین مناطق برخوردار و محروم را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اولین سفر این شهرستان به چالدران بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سلب شهر انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدفمندی سفرهای شهرستان افزود: با وجود همه محدودیت ها در تلاش هستیم با بازدید از میدان و بررسی اولویت ها و الزامات روند توسعه استان را تسریع کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه گردشگری در چالدران گفت: اجرای طرح های بوم گردی می تواند برای رونق گردشگری تاریخی و طبیعت گردی در منطقه مثمر ثمر باشد.

48

دکمه بازگشت به بالا