سلامت و تندرستی

بیماریابیِ ضعیف کرونا در کشور / الزاماتِ بازگشایی‌های هدفمند

یکی از اعضای کمیته ملی علمی کرونا و رئیس بخش عفونت بیمارستان مسیح دانشوری گفت: وضعیت بیماری عروق ویروس کرونا قلب در برخی استان‌ها افزایش یافته است، اما این افزایش قابل توجه و قابل توجه نبوده است. در مواجهه با یک بحران دیگر، از سرگیری کار باید تدریجی و قانع کننده باشد.

گفت و گو با تیتر اول دکتر پیام طبرسی وی در خصوص وضعیت کرونا در کشور و احتمال پیک ششم گفت: خوشبختانه در حال حاضر در اکثر استان ها کرونا رو به کاهش است. در برخی استان ها افزایشی بوده که البته چشمگیر نبوده است. البته نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه در حال حاضر سویه جدیدی وجود ندارد و در حال حاضر با سویه دلتا مواجه هستیم و از طرفی پوشش واکسیناسیون افزایش یافته است، امیدوارم شرایطی را که در پنجمین شاهد بودیم شاهد نباشیم. موج و چنین افزایشی.

رفتار کرونا غیرقابل پیش بینی است

وی افزود: البته با توجه به اینکه رفتار این ویروس غیرقابل پیش‌بینی است و تاکنون در هیچ کجای دنیا پیش‌بینی‌های مربوط به کووید-19 به طور 100 درصد محقق نشده است، باید بدترین سناریوها را در نظر بگیریم که ممکن است این بیماری شعله‌ور شود. از نو.”

طبرسی ادامه داد: بر این اساس ، برای جلوگیری از بحران دیگر ، از سرگیری باید تدریجی و صلح آمیز باشد و نباید به طور ناگهانی باز شود تا بعداً نتوانیم آن را کنترل کنیم.

ضرورت دستیابی به پوشش 85 درصدی واکسیناسیون برای کنترل ویروس کرونا

وی با اشاره به افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور گفت: از سوی دیگر پوشش واکسیناسیون رو به افزایش است. ما باید کسانی را که هنوز واکسینه نشده اند تشویق کنیم تا واکسینه شوند. با این حال، تا زمانی که پوشش واکسیناسیون به 85 درصد نرسد، نمی‌توان انتظار داشت که این بیماری کنترل شود.

طبرسی ادامه داد: مشکل سوم این است که باید مردم را به اقدامات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و … تشویق کنیم تا زمانی که بیماری کووید 19 به کنترل قابل توجهی نرسد.

باز شدن مجدد درخواست ها قابل مشاهده است

وی تاکید کرد: در عین حال باید توجه داشت که برای بازگشایی باید شرایط بازگشایی در زمان همه گیری دیده شود. نیازمندی ها یعنی مثلاً روش تشخیصی در مطب ما چیست، اگر کارمندی به مطب رسید، چگونه او را چک کنیم، آیا می خواهیم کارمندان را هر روز چک کنیم، هفته ای دو بار چک می کنیم یا در همه. بر اساس علائم آنها و بر اساس چه علائمی آزمایش می کنیم؟ حال ، اگر کارمندی بیمار است چه باید بکند ، چگونه دیگران را ارزیابی می کند و غیره … بنابراین ما باید شرایط احیای مجدد را دنبال کنیم.

طبرسی در خصوص بحث هوشمندسازی سیستم قرنطینه نیز گفت: در این طرح بیماران قرنطینه می شوند و افراد واکسینه نشده از برخی خدمات اجتماعی محروم می شوند. مثلاً اگر فردی مدیر اسنپ باشد، اگر مثبت شود دیگر نباید سر کار برود و محدود شود یا اگر آن فرد واکسینه نشود نمی تواند به کارش ادامه دهد. . البته هنوز کارهای زیادی باید انجام شود ، اما این شروع خوبی است. در عین حال، الزامات تشخیصی دقیق باید در این طرح در نظر گرفته شود.

بیماری ما ضعیف است

وی تاکید کرد: ابتدا باید الزامات تشخیص فعال دیده شود. زیرا بازرسی ما هنوز ضعیف است. ما هر روز 100000 نفر را چک می کنیم. به عنوان مثال ، در انگلستان با 54 میلیون نفر جمعیت ، روزانه 1.3 میلیون آزمایش انجام می شود. تشخیص ما به هیچ وجه با کشورهایی که در کنترل بیماری همه گیر نسبتاً موفق بوده اند قابل مقایسه نیست. بنابراین ما هنوز ضعیف هستیم و باید بیماری خود را تقویت کنیم.

طبرسی با بیان اینکه از سرگیری باید هدفمند باشد، افزود: از سوی دیگر همیشه نمی توان همه چیز را تعطیل کرد، اما بازگشایی باید هدفمند باشد.

دلتا با قارچ سیاه

طبرسی در خصوص وضعیت قارچ سیاه نیز گفت: همچنان موارد ابتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ها وجود دارد، البته میزان آن چندان نگران کننده نیست، اما به هر حال پس از قووید مواردی از عفونت قارچی مشاهده می شود. حتی این احتمال وجود دارد که خود دلتا باعث این عارضه شده باشد. چون مختص ما نیست و در تمام دنیا اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا