سلامت و تندرستی

کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری / پیشنهاد به ستاد کرونا درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده

به گزارش شفاف دکتر علیرضا زالی در کنار تفاهم نامه همکاری بین تیم مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگ و هنر شهرداری تهران با اشاره به وضعیت ترافیک درون شهری طی روز گذشته ، گفت: تا ساعت 4 صبح

وی با بیان اینکه روز گذشته بیش از 90 درصد ترافیک در بزرگراه تهران-شمال کاهش یافته است ، گفت: همچنین در بزرگراه تهران-قم و جنوب تهران این رقم به 70 درصد رسیده است.

آقای زالی با بیان اینکه هرچه محدودیت ها از ابتدا بیشتر منتقل شود ، شرایط بهتر می شود ، گفت: با کمک و تلاش نیروی پلیس ، محدودیت ها تحت نظارت مناسب و مستمر است و به همین دلیل شاهد شرایط مطلوب تری هستیم. در این راستا ، 90 تیم محدود کننده علاوه بر 150 تیم قبلی که روی نیروی پاسخگویی در تهران متمرکز شده اند ، این محدودیت ها را زیر نظر دارند.

به گفته وی ، هرگونه تغییر در مرگ و میر ناشی از مداخلات مدنی و اجتماعی از یک ماه تا 40 روز طول می کشد ، در صورت بستری شدن در بیمارستان – حدود 3 هفته و در مورد ویزیت های سرپایی – از 10 تا 14 روز.

فرمانده عملیات بیماری کرون در تهران گفت: “مطالعات اپیدمیولوژیک ما نشان می دهد که مداخلات در محیط محوری ، تشخیص بیماری و کاهش تأثیر منطقه ای بیماری در کمتر از 40 روز انجام نمی شود ، بنابراین ما باید صبورانه منتظر بمانیم.” بیایید روند را تغییر دهیم.

برخی توصیه ها برای ستاد ملی کرونا

زالی همچنین به برخی توصیه ها به شورای ملی کرونا ، دولت و به ویژه پارلمانی که در فصل برنامه ریزی بودجه کار می کند ، اشاره کرد و گفت: “پیشنهاد می شود طوری برنامه ریزی شود که مشاغل مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر قرار بگیرند ، شفاف باشد و در چه زمانی پشتیبانی شود.

وی با اشاره به شکایت برخی شرکت ها گفت: بسیاری از آنها شکایت دارند که بسته های حمایتی با تأخیر قابل توجهی به آنها تحویل داده می شود. مالکان متاثر از تاج نیز با تعدادی از بوروکراسی ها روبرو هستند.

فرمانده ستاد کرونا تهران با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل با وجود همه مشکلات باعث کاهش نیروهای خود نشده است ، گفت: این افراد که به دلیل کمک های بشردوستانه باعث بیکاری در کارمندان خود نشده اند باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

زالی دغدغه اصلی این مشاغل را پرداخت اجاره بها و برگشت چک ها دانست و گفت: در نامه ای به ستاد تاج ملی خواستار این شدیم که این محدودیت های دو هفته ای یک پرونده حقوقی ویژه برای تجارت در نظر گرفته شود تا برگرداندن چک ها سابقه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکل تأمین اجتماعی برخی بیمه شدگان گفت: برخی از بیمه شدگان برای اطمینان از مثبت بودن آزمایش عروق کرونا ویروس خود باید به این دفاتر مراجعه کنند که در این شرایط می تواند خطرناک باشد. در این زمینه پیشنهادهایی به ستاد ملی ارائه شده است که امیدواریم آنها را تأیید کنیم. اگر فردی بیمار شود یا نتایج مثبتی را نشان دهد تا شغل خود را از دست ندهد یا سالانه به مشکل برنخورد ، این درخواست تأیید می شود.

وی گفت: “برخی از مجالس نیز باید به صورت حضوری برگزار شود. امیدواریم ستاد تاج ملی پیشنهاد ما را مبنی بر داشتن بازداشت غیرحضوری تأیید كند.”

زالی ادامه داد: زمان بسیاری از مجامع گذشته است و طبق اساسنامه جلسات آنها ، آنها باید حضور داشته باشند و نگران ادامه کار خود هستند ، بنابراین ما از آنها خواستیم تا از حالت الکترونیکی استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا