اقتصادی

بیش از ۱۴۲ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت کشور ایجاد شد

تیتر اول / لرستان معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته 142 هزار و 101 نفر در صنعت اشتغال داشته اند كه نسبت به سال 1998 23.3 درصد افزایش داشته است.

سیلک زرندی امروز ، 4 آوریل ، در جلسه شورای گفتگوی دولت و خصوصی لرستان گفت که 1020 پروانه اکتشاف در صنعت معدن صادر شده است که نسبت به سال قبل 6.3 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال 1399 536 گواهینامه اکتشاف صادر شد که نسبت به سال قبل 5.7 درصد افزایش داشته و صدور پروانه های استخراج معدن در 680 مورد 18.1 درصد افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی توسعه گفت ، در سال گذشته ، بخش پتروشیمی 55.4 تن تولید ، بخش لوازم خانگی 404،300 واحد ، بیش از 38 درصد افزایش و بخش شمش آلومینیوم 54 درصد رشد داشته است. در بخش فولاد ، 7.6 درصد افزایش ، در بخش خودرو با 829 هزار و 100 واحد ، 18 درصد افزایش و در بخش سیمان با 69.2 تن محصول ، 12.5 درصد بیشتر از سال 1998 است.

زرندی یادآور شد: شاخص ها رشد صنعت و تولید را در شرایط سخت سال 1999 نشان می دهند و در گزارش بانک مرکزی آمده است که در 9 ماهه سال گذشته شاهد رشد 7.8 درصدی در صنایع مختلف در مقایسه با مدت مشابه بوده ایم. در سال 1998 “

وی افزود: امسال در وزارت پرچمدار ، موضوعی خواهیم بود که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1400 برجسته کرده اند و بنابراین درخواست سایر دستگاهها را دنبال خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت گفت: یکی از موانعی که امسال در دستور کار وزارت قرار خواهد گرفت اصلاح فرآیند واحد سازی است و البته روند کار با وزارت صمت آغاز شده است اما سایر نهادها و ارگان ها دارای یک مهم هستند بخشی از این اصلاحات. “

زرندی ادامه داد: از این نظر مثبت بود که در فوریه 1999 ، به دنبال دستور ریاست جمهوری ، جهت صدور مجوز از پیش بینی به پیش بینی تغییر یافت.

وی اظهار داشت: سال گذشته تورم فعلی بر روند تشکیل سرمایه کشور تأثیر منفی گذاشت. در این زمینه دو مرحله در حال انجام است و با ارائه لیست 100 شرکت بزرگ ایران برای جذب سرمایه گذاری مجدد خود و از طریق تحقیقات ویژه این شرکت ها توانایی بالقوه دارند برای سرمایه گذاری 70 میلیارد دلار

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینكه بودجه مورد توجه صنعت بوده است ، خاطرنشان كرد: سال گذشته شركتهای بزرگ را تشویق كردیم كه با بورس اوراق بهادار تماس بگیرند و حدود 400 شركت راه اندازی شد كه از این میان 200 شركت در لیست و 80 شركت در فهرست قرار گرفت در بورس اوراق بهادار. “

زرندی گفت: این رویداد 1999 معادل رابطه تولید و بورس در سالهای اخیر بود و امسال نیز باید بتوانیم از این وضعیت بهره مند شویم.

وی افزود: علی رغم همه دشواری ها و مشکلات ، تولید در سال 1999 مثبت بود ، سال گذشته 41 هزار و 340 پروانه کسب در کشور صادر شد که نسبت به سال 1998 46 درصد افزایش داشته و تعداد پروانه های فروش فروخته شده سال گذشته سرمایه گذاری شده است ، 7475 مورد وجود دارد که 10٪ بیشتر از سال 1998 است.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آمار تولید و صنعت در سال 1399 ، چهار دلیل عمده وجود دارد که اولین مسئله استفاده از ظرفیت اضافی است.

زرندی گفت: بیش از 13 هزار واحد تعطیل در کشور داریم که ده ها سال است تعطیل هستند و توجه به توانایی این واحدها برای بازگشت به چرخه تولید بسیار مهم است.

وی افزود: اولین اقدام ما در سال گذشته تشویق سرمایه گذاران برای احیای مجدد این واحدهای بسته بود و مزیت آن آمادگی بسیاری از زیرساخت ها برای راه اندازی و تولید واحد بود.

معاون وزیر صمت گفت: ما به دنبال مشارکت نیمه تمام بوده ایم و 600 پروژه را با مشاركت به اتمام رسانده ایم. این استراتژی در سال 1400 ادامه خواهد داشت و همین روند باید در استان لرستان نیز انجام شود.

زرندی افزود: موضوع دوم ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی در سال گذشته بود که بسیاری از آن شکایت داشتند اما شرایط تولید ایران فراهم شد و اکنون حدود 84.5 درصد از واردات مربوط به مواد اولیه و سرمایه است.

وی س thirdال سوم را در مورد نگاه به تولیدات داخلی مطرح کرد و گفت: در این راستا تولید 212 قلم کالا را اعلام کرده و جذب سرمایه گذاران در این زمینه را آغاز کرده ایم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: نکته چهارم بحث ارتقا promotion عرضه ارز اولیه مواد اولیه بود که در نوامبر و دسامبر سال گذشته برگزار شد تا تولیدکنندگان بتوانند مواد اولیه خود را وارد کنند.

زرندی اعلام کرد 500 تا 700 میلیارد گوجه فرنگی به پروژه های صنعتی مستقر در شهرهای صنعتی لرستان اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه کارهای استانی خوبی در استان آغاز شده است ، افزود: لرستان فرصت های زیادی برای صنعت ، تولید و سرمایه گذاری دارد و سنگ لرستان همیشه یکی از بی نظیرترین پتانسیل های کشور بوده است و باید موضوع را در سطح ملی بررسی کنیم .

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: فلز سیلیکون بروجرد بسیار منحصر به فرد است و به عنوان یک بخش هدف در کشور و استان در اولویت وزارت صمت است که این امر نیز منجر به ایجاد صنعت فرآوری و غذایی در استان خواهد شد .

زرندی افزود: در حوزه پایین دستی پتروشیمی ، برخی از شهرهای استان همه فرصت هایی را دارند که ما آماده کار در سطح وزارتخانه هستیم.

وی تأکید کرد: سال گذشته با کمک بخش خصوصی اولویت های مختلف وزارت صمت در مورد دستگاه های مختلف بررسی و بررسی شد و امسال از ظرفیت ستاد ملی تسهیل برای بهبود چارچوب نظارتی استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: موضوع سرمایه گذاری در اولویت این وزارتخانه در سال 1400 است و ما باید از هر فرصتی در این بخش استفاده کنیم ، بنابراین آماده سرمایه گذاری در توسعه صنایع در لرستان هستیم.

زرندی با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی بخش خصوصی است ، افزود: شرایط برای دولت بسیار دشوار است ، زیرا زمانی 100 میلیارد دلار درآمد نفت داشتیم اما اکنون که پول نفت وجود ندارد ، بسیاری از مناطق خود را نشان می دهند ناکارآمدی. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا