جامعه

بهره‌برداری۲۴۰۱ میلیارد تومان طرح محرومیت‌زدایی در روستاهای مازندران

تیتر اول/مازندران استاندار مازندران گفت: سپاه کربلا و بسیج سازندگی مازندران در سال های اخیر توانسته اند خدمات ارزنده ای به مناطق کم برخوردار استان ارائه کنند.

به گزارش تیتر اول، سید محمود حسینی پور امشب در مراسم افتتاحیه سراسری طرح محرومیت زدایی عمومی با اشاره به اینکه در استان مازندران 3600 روستا وجود دارد که اکثر این روستاها خلع ید شده اند، گفت: سپاه کربلا و بسیج مازندران توانسته اند تامین کنند. خدمات ارزشمند در مناطق فقیرنشین در این سال ها طی سال گذشته 2401 میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 48 پروژه راه روستایی به طول 168 کیلومتر با 220 میلیارد تومان و 16 پروژه راهسازی بین مزرعه ای با 16 میلیارد تومان اجرا شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه 75 پروژه آبرسانی با احداث 150 کیلومتر خط لوله در 200 روستا با وام 224 میلیارد تومانی در قالب 19 مجتمع از دیگر پروژه های بزرگ عمرانی محرومیت زدایی در مازندران است. وی خاطرنشان کرد: احیاء و احداث سدها به عنوان مهمترین منابع آبی سنتی استان از برنامه های مهم اجرا شده توسط سپاه کربلا استان است.

این مسئول افزود: بسیج سازندگی در سال گذشته پنج سد را در سطح 140 هکتار لایروبی و بازسازی کرده است.

حسینی پور یکی از مهمترین فعالیت های سپاه در مقوله محرومیت زدایی را ساخت منازل مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مازندران دانست و گفت: در این رویکرد با تشکیل گروه های جهادی بسیج سازی صورت می گیرد. نقش مهمی در ساخت خانه های فقیرنشین برای کاهش هزینه های ساخت دارد، زیرا در مازندران برای ساخت خانه برای فقرا هیچ مبلغی برای کار این واحدها هزینه نمی شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: نهضت سازندگی مازندران از سال 1398 تاکنون 1394 باب منزل مسکونی برای مستمندان ساخته و کلید آن را به افراد معرفی شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل داده است و 442 واحد همچنان در دست است. این یک نمایش است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیج سازندگی برای کمک به خانواده های محروم آبنمای توالت و حمام خود را نیز تعمیر و بازسازی می کند، گفت: طبق آمار سال گذشته 500 آبنما با هشت میلیارد تومان ساخته شده است.

حسین پور به عنوان دیگر خدمات سازندگی سپاه کربلای مازندران، تکمیل و حمایت از کارگاه های کوچک اشتغالزایی و ساخت بارگاه شهدا در روستای بازپس گیری مازندران را برشمرد و یادآور شد: بسیج سازندگی مازندران هم اکنون در حال ساخت سه سالن ورزشی و سه استادیوم است. در مناطق فقیرنشین با حدود 200 میلیارد تومان اجرا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا