استان ها

بزرگ‌ترین دانشگاه شرق گیلان در سی و پنجمین بهار علمی

گفتگوی آنا

بزرگترین دانشگاه شرق استان گیلان هم اکنون در سی و پنجمین بهار علمی خود به مرحله ای رسیده است که به گفته دانشگاه حل المسائل در نظر دارد مشکلات موجود جامعه را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کند.

مجید عاشوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سالروز تاسیس این دانشگاه (16 آذر 67) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، گفت: ایده اولیه تاسیس این دانشگاه از سوی «دکتر میرمظفر معصومی» یکی از برجسته‌ترین دانشمندان اساتید هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین اولین رئیس دانشگاه منصوب شد.

وی افزود: با توجه به مرکزیت شهر لاهیجان، واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان وظیفه ارائه خدمات علمی دانشگاه در شرق گیلان را بر عهده داشت، لذا برنامه آن در ابتدای فعالیت آموزشی به صورت تمام وقت طراحی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تصریح کرد: این دانشگاه با نام اصلی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان شرق در سال 67 در شهر مراا با جذب 120 دانشجو در رشته های کارشناسی ریاضی کاربردی و کارشناسی شیلات آغاز به کار کرد. لیسانس مهندسی و میکروبیولوژی.

ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد لاهیجان در نوآوری، پژوهش و آموزش

عاشوری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بزرگترین واحد دانشگاهی شرق استان گیلان است که در فضایی وسیع ساخته شده و شامل دانشکده های متعددی است و رشته های تدریس شده در این دانشگاه شامل 19 رشته در مقطع دکتری تخصصی می باشد. مقطع 85 گرایش در مقطع کارشناسی ارشد بیش از 120 عنوان مقاطع کارشناسی و کاردانی که شرایط و زمینه های لازم را برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تصریح کرد: این دانشگاه دارای 210 هیأت علمی تمام وقت و 157 پرسنل در رشته ها و گروه های مختلف دانشگاهی است و به بیش از 8200 دانشجو خدمات آموزشی و اداری ارائه می کند.

عاشوری در تشریح شاخص های عملکردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار داشت: شاخص های عملکردی این دانشگاه بر اساس سه حوزه پژوهشی، نوآوری و اجتماعی، برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت است و تلاش ها بر اساس اهداف این دانشگاه دانشگاه به عنوان دانشگاه پیشرو در این سه حوزه باید محوری معرفی شود.

یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان درباره جایگاه علمی واحد لاهیجان به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان رتبه اول استان گیلان و رتبه سوم کشوری را در بین واحدها کسب کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی در جدیدترین نظام رتبه بندی جهانی سیمگو در سال 2022.

**شاخص نوآوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تصریح کرد: بر اساس پایگاه رتبه بندی سیمگو تمامی دانشگاه های معتبر جهان، واحد لاهیجان در سال 1392 در رتبه 498 در شاخص پژوهشی قرار گرفت و اکنون با قدرت بالای هیات علمی و ارائه مقالات پژوهشی در سال های اخیر رتبه این دانشگاه در سال 2022 به 410 ارتقا یافته است.

عاشوری به شاخص نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در سال 1392 از نظر شاخص نوآوری در رتبه 438 قرار گرفت که در سال 2022 در رتبه 400 قرار گرفت و در شاخص اجتماعی پیشرفت چشمگیری داشت و در رتبه 249 قرار گرفت. در سال 2022. . هست.

وی در خصوص برنامه های آتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: برنامه پنج ساله راهبردی و عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1400 تا 1401 سند تحول و تعالی تدوین و ابلاغ شد که شامل انواع مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری، بخش مدنی و فرهنگی

ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد لاهیجان در نوآوری، پژوهش و آموزش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: در حوزه فرهنگی نیز مواردی مانند تقویت فضایل اخلاقی، اعتقادات دینی و التزام به وظایف اجتماعی، ارتقای روحیه انقلابی گری و تعلق به آرمان های انقلاب و هویت اسلامی ایران، نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب و خانواده محوری، ترویج سبک زندگی ایرانی در اسلام و تعمیق روحیه انقلابی و فعالیت های نوین در فرهنگ سازمانی آن مورد تاکید قرار گرفته است.

عاشوری خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی با افزایش ظرفیت های علمی اساتید و دانشگاه ها، دانشجویانی تربیت می شوند که با مهارت و دانش کسب شده می توانند به حل مشکلات کشور کمک کنند.

وی درباره موضوعات آموزشی و پژوهشی مورد نیاز جامعه گفت: حوزه آموزش با راه‌اندازی دوره‌های مهارت‌محور و رفع دغدغه‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان، با هدف ارتقای فضای کسب‌وکار آینده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تصریح کرد: در حوزه پژوهشی نه تنها به طور جدی تلاش می کنیم تا فعالیت های علمی و پژوهشی اساتید را ارتقا دهیم، بلکه با ارائه راهکارهای جدید و دادن امتیازات ویژه سعی در تشویق آنان به استفاده از مقالات به دست آمده داریم. . اساتید و پژوهشگران برتر برای نمایش آثار نوشتاری اساتید و دانشجویان در جامعه خود.

عاشوری تصریح کرد: مرکز گیاهان دارویی دیلمستان یکی از مراکز مهم و تازه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است که انتظار می رود آثار راه اندازی آن در حوزه های مختلف پزشکی، اقتصادی و اشتغالزایی در آینده نزدیک نمایان شود. آینده. در آینده.

وی بیان کرد: دانشگاه پس از مرحله تثبیت به دانشگاهی مشکل گشا تبدیل شده و در نظر دارد تا مشکلات موجود در جامعه را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کند.

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا