استان ها

پنج عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در فهرست دانشمندان برتر جهان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، فاطمه فرعون با محرم، محمدعلی خلیل زاده، ابوالقاسم داوودنیا، جمشید خان چمنی و فریده نامور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در فهرست 2 درصدی سال 2021 قرار دارند. نمایندگی در مشهد برجسته ترین دانشمندان جهان پیدا شد.

2 درصد از دانشمندان برتر جهان بر اساس تأثیر شغلی و یک ساله انتخاب شده اند. بر اساس آخرین به روز رسانی ارائه شده توسط Elsevier در مرداد 2021، این فهرست شامل 52 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. دوره بلند مدت و 121 کادر آموزشی. اعضای دانشگاه آزاد اسلامی به مدت یک سال حضور دارند.

انتخاب فهرست برترین دانشمندان، اطلاعات علمی پژوهشگران جهان بر اساس پایگاه های علمی معتبر در پنج رشته تحصیلی اصلی، 22 موضوع و 176 موضوع فرعی یا تخصصی که حداقل پنج رشته از این تعداد. مقاله علمی بر اساس شاخص هایی مانند تعداد استنادات، شاخص محقق (H-index) و شاخص خوداستنادی منتشر، بازنگری و انتخاب شده است.

به گزارش آنا، فهرستی متشکل از دو درصد از دانشمندان با بررسی و ارزیابی استناد داده ها ایجاد می شود. پایه اسکوپوس اسامی 100000 محقق ارائه شده توسط محققان دانشگاه استنفورد در 22 رشته و 176 رشته بر اساس معیارهای استناد استاندارد طبقه بندی شده است. نتایج این ارزیابی در آگوست 2021 در پایگاه داده الزویر با عنوان «به‌روزرسانی داده‌های آگوست 2021» پایگاه‌های اطلاعات جامع علمی استاندارد شاخص‌های استنادی به‌روزرسانی شده منتشر شد.

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا