استان ها

ایجاد سکوی نشر دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از حمید افتخاری در نشست پژوهشی کتابخانه ها و نشریات علمی که در محل معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، مجلات مستقل هستند. نشریات و مجلات مهمترین ابزار تولید و اشاعه علم، فناوری و دانش در کشور به ویژه در حوزه آموزش عالی هستند و علاوه بر حمایت باید آنها را به کیفیت مطلوب برسانیم.

مدیرکل کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و سنجش علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تنها مرجع مسئول در این حوزه اعتبار سنجی مجلات علمی دفتری برای ارزیابی و ترویج مقالات هستند. نیاز به افزایش تعداد مجلات دانشگاهی وجود دارد که در این صورت اساتید نیز می توانند از امتیاز ارتقاء بهره مند شوند.


بیشتر بخوانید:

ایجاد خط تولید فناوری با رویکرد حمایتی و سرمایه گذاری بلندمدت


جاوید بهارآرا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد نیز گفت: این معاونت در سال 1401 گام های جدی در جهت ارتقای سطح کیفی و درجه مجلات خواهد برد. گروه های تحقیقاتی در صورت داشتن ظرفیت لازم از نشریات تخصصی آنها حمایت می شود.

علی دبیری، مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز گزارشی را در تشریح وضعیت ارائه کرد. سیستم مجله نشریات فعال این واحد دانشگاه به آنها توجه کردند و سپس سردبیران و سردبیران مجلات به بیان سوالات و مشکلات خود پرداختند و توصیه هایی در این زمینه ارائه کردند.

به گزارش آنا، حمید افتخاری مدیرکل علم سنجی و انتشارات به همراه مدیرکل کتابخانه، مجلات، ناشران وی در پایان از مرکز اسناد و کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بازدید کرد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا