استان ها

برگزاری کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان

به گزارش تیتر اول از اصفهان، کنگره سرداران و 750 شهید شهرستان لنجان به میزبانی شهرستان چرمهین لنجان با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و سپاه استان اصفهان برگزار شد.

مردم لانیانگ که در دوران دفاع مقدس صدها شهید تقدیم کرده بودند، همراه با مردم سایر نقاط استان، اجتماع مهیج و معنوی شهدا را برپا کردند که همچنان عطر و بوی حضور و اجرای شهدا را داشت. تواشیح بزرگانی از سایر استان های کشور که در سنین نوجوانی به درجه رفیع جانبازی رسیده بودند و همچنین «مرد میدان» به یاد سردار سرلشکر قاسم سلیمانی خواننده کشورمان. علیرضا افتخاری و اجرای تئاتر به یاد فرماندهان دفاع مقدس ویژه برنامه هایی بود که حال و هوای معنوی خاصی به این مراسم بخشید.

دبیر کنگره عمومی و 750 شهید ناحیه لنجان از وجود بیش از 700 شهید مردم عادی در ناحیه لنجان خبر داد و اظهار داشت: جوانان غیور ما با ارادت خود به مکتب سیدالشهدا و تقدیم شهدای فراوان، معادلات خام و آنان. صدام را به خاطر حضورش در ایران نابود کرد و از تصرف بخشی از خاک کشور توسط دشمنان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در زمانی که شهرستان لنگجان 120 هزار نفر جمعیت داشت 12 هزار رزمنده وجود داشت، گفت: همچنین 3 هزار جانباز و 123 آزاده در این شهرستان حضور داشتند.

شهادت در روز اول جنگ

وی تاکید کرد: یکی از شهدای شهرستان چرمهین «شهید عبدالعلی محمدی چرمهینی» است که در اولین روز جنگ به عنوان نیروی مردمی در شهرستان خرمشهر به شهادت رسید.

او ادامه داد: معرفی شخصیت شهدا و الگوبرداری از رفتار آنان از مصادیق تبیین جهاد است و همه مسئولین در این زمینه مسئول هستند.

در ادامه جانشین قرارگاه سیدالشهدا ناحیه اصفهان سردار اصغر عرب پور اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با ایجاد جنگ سعی در ایجاد چالش و بحران در کشور داشت اما دستورات امام(ره) خمینی (ره) و رشادت های رزمندگان نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به کشتار 17 هزار منافقین و دشمنان کردل گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 100 کشور در مقابل ایران نوظهور ایستادند اما اراده ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) اجازه نداد. آی تی. دشمن در میدان پیروز شده است در این راه 230 هزار شهید تقدیم کردیم.

یکی از نوادگان قرارگاه سیدالشهداء در منطقه اصفهان با بیان اینکه ملت ایران هرگز تسلیم ذلت نمی شود، گفت: اگر امروز دشمن فرصتی برای رویارویی یا زیر میز ندارد، از نفوذ حراست مقدس است.

وی با اشاره به نقش پر رنگ زنان در جنگ گفت: بسیاری از بانوان ما در خط مقدم دفاع و یا اطعام رزمندگان بودند و در پشت جبهه نقش فراموش نشدنی در این دفاع داشتند و حمایت های مادی و معنوی داشتند. و کمک به جبهه ها».

46

دکمه بازگشت به بالا