فرهنگ و هنر

پیکر شهید «فیض بیگدلی» شناسایی شد

تیتر اول/ قزوین شهید صفی علی فجس بیگدلی یکی از این شهدای مفقودالاثر بود که پیکر پاکش پس از 38 سال با آزمایش DNA شناسایی شد.

غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کاشینا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه اقبالیه و جمعی از مسئولین خانواده در این دیدار خبر دادند.

حقایق پور در حاشیه این دیدار با بیان اینکه صبر و استقامت خانواده های شهدای مفقودالاثر قابل استقبال است، گفت: شهید صفری علی فجس بیگدلی از جمله شهدای مفقودی بود که پیکر پاکش 38 سال بعد با آزمایش DNA شناسایی شد.

مدیر کل بنیاد قزوین با اشاره به شناسایی پیکر مطهر این شهید، ادامه داد: پیکر مطهر این شهید 5 سال پیش با تفحص از پیکر مطهر شهید توسط کمیته تفحص به خانه بازگشت. سمنان به عنوان شهید گمنام تشییع شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزاقستان، وی افزود: شهید صفری علی فج بیگدلی اول آبان ماه سال 1389 در روستای زغج شهرستان خدابنده استان زنیان به دنیا آمد و در حین تحصیل خواندن و نوشتن را آموخت. علوم قدیم بچه های روستا.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: شهید بیگدلی پس از ازدواج صاحب یک فرزند دختر شد و چند روز پس از تولد فرزند، با فوت همسرش مجبور شد مواظب خودش باشد و خودش را بزرگ کند. کودک تنها

این مسئول با بیان اینکه شهید بیگدلی در جبهه حوالی بسیه حضور داشت، عنوان کرد: لقب شهید گمنام در شهرستان میامی استان سمنا به خاک سپرده شده است.

گفتنی است شهید صفی الله خدابندهلو که برادرزاده این شهید گرانقدر است نیز در نهم خرداد 1366 در پنجوین عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا