اقتصادی

برنامه ریزی احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر طی ۴ سال

تیتر اول/ مرکز معاون وزیر نیرو گفت: 13. دولت در نظر دارد 4 سال دیگر نیروگاه 10 هزار مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر بسازد.

محمود کمانی در پنجمین نشست پنجم خردادماه در خصوص امضای تفاهم نامه مشترک بین استانداری مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، با اشاره به اهمیت انرژی های تجدیدپذیر، گفت: بخش برق دنیا از طریق انرژی های تجدیدپذیر در حال توسعه است. در واقع، بخش برق جهانی با انرژی های تجدیدپذیر رشد کرده و در سال 2020 به 31 درصد رسیده است.

وی افزود: سال گذشته با چالش های زیادی در رابطه با سوخت نیروگاه ها مواجه بودیم بنابراین باید به سمت انرژی های تجدیدپذیر برویم.

کمانی گفت: دولت سیزدهم ساخت 10 هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر را ظرف 4 سال تعریف کرده است. مرحله مناقصه ای برگزار می شود تا ساخت نیروگاه ها در کشور در ماه آینده انجام شود.

مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) افزود: تولید سه هزار مگاوات با نیروگاه های بادی و تولید دو هزار مگاوات با نیروگاه های صنعتی خودکفا هدف گذاری شده و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی EM برق صنایع را تامین می کند و قول می دهد برق قطع نشود و امکان احداث نیروگاه در هر مکان مناسبی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به احداث نیروگاه 1000 مگاواتی در نواحی صنعتی گفت: اخیراً فرصت احداث نیروگاه در مناطق مسکونی و همچنین احداث نیروگاه های کوچک برای حمایت از خانواده های تحت حمایت از جمله ایجاد شده است. به عنوان کمیته امداد». ، رونق و بسیج تضمین می شود که بر اساس آن می توان 110 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی ساخت، پروژه به گونه ای اجرا می شود که منابع مالی در قالب وام برای خانواده ها تامین شود، نیروگاه به مدت 20 سال ساخته می شود. به عنوان بازپرداخت و بخشی از شی به خانواده ها داده می شود.

کمانی افزود: در تفاهم نامه ای که امروز امضا شد همچنین به ایجاد کارخانه زباله سوز اشاره شده است که نمونه خوبی از مدیریت پسماند و تبدیل انرژی است و لازم است مسئولان محلی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت خوب استان مرکزی برای تولید انرژی های تجدیدپذیر، امید می رود استان نمونه در این حوزه شود و ساخت نیروگاه بزرگ در محلات به خوبی پیش می رود و طبق وعده داده شده در سپتامبر.” استفاده شده است. در واقع این نیروگاه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است.

به گزارش تیتر اول، در این جلسه تفاهم نامه مشترک استاندار مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر به امضای استاندار مرکزی و معاون وزیر نیرو رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا